خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

ترویج فرهنگ مطالعه، شکوفایی و سعادت جامعه را رقم می‌زند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: جامعه وقتی در اوج شکوفایی و سعادت قرار می‌گیرد که فرهنگ مطالعه در آن ترویج و گسترش یابد چراکه از ملاک‌های ارزیابی سواد هر کشوری سرانه مطالعه و کتابخوانی اعضای آن کشور است.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۸۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

ترویج فرهنگ مطالعه، شکوفایی و سعادت جامعه را رقم می‌زندحجت‌الاسلام مسیح‌اله عبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان  ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی بر متصدیان بوستان معرفت و ادب اظهار داشت: ما مسلمانان افتخار می‌کنیم که بزرگ‌ترین و شریف‌ترین کتاب آفرینش از آن ما است و سربلند هستیم به اینکه قرآن، کتاب نور هدایت و شفا رحمت و خیر و برکت متعلق به ما مسلمانان است.

وی افزود: کتاب وسیله مناسبی برای شکوفایی و بالندگی فرهنگ دینی و مایه رشد و تعالی انسان است و خواندن کتاب‌های ارزشمند اساس زندگی سعادتمند است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: کتاب غذای روح آدمی است البته در صورتی‌که سالم و نشاط آور و نیروبخش و انگیزه آفرین باشد، اما اگر زیان‌آور باشد باید مراقب باشیم دل و دین ما را فاسد نکند.

وی ادامه داد: جامعه وقتی در اوج شکوفایی و سعادت قرار می‌گیرد که فرهنگ مطالعه در آن ترویج و گسترش یابد چراکه از ملاک‌های ارزیابی سواد هر کشوری سرانه مطالعه و کتابخوانی اعضای آن کشور است.

عبدی خاطرنشان کرد: برای از بین بردن فرهنگ یک جامعه احتیاجی به نابود کردن و سوزاندن نوشته‌های آن جامعه نیست، اگر کاری کنیم که مردم آن جامعه از کتاب و کتابخوانی کناره‌گیری کنند، فرهنگ آن جامعه از بین می‌رود.

وی گفت : متاسفانه عادت به مطالعه هنوز در جامعه ما رایج نشده بنابراین برای رشد فرهنگ عمومی کشور باید تلاش کنیم و جامعه را به سمت کتاب، مطالعه و کتابخوانی سوق دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات