فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خبر داد:

گرامیداشت هفته بسیج با707 عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری

سردار اکبری با اشاره به برگزاری 707 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در چهارمحال و بختیاری، از اجرای سه طرح امیدآفرین در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۱۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست سردار فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری در این نشست، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و مدافعان امنیت کشور و عرصه سلامت و تبریک هفته بسیج، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، هرکسی دل در گرو انقلاب دارد، بسیجی است.

سردار اکبری، افزود: سال های گذشته برنامه های متنوع و متعددی به صورت میدانی به مناسبت هفته بسیج برگزار می شود ولی امسال به خاطر شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا، کمیت و کیفیت برنامه ها تغییر کرده و باید از فضاهای دیگر همچون رسانه، مجازی، و محدود حقیقی استفاده کنیم.

وی، رسالت بسیج و سپاه را حفظ انقلاب و دستاوردهای آن در همه شرایط زمانی و مکانی دانست و گفت: روزی نیاز بود بسیجیان برای دفاع از سرزمین حضور پیدا کردند و روزدیگر در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی حضور یافتند و یا در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و ...، اولین افرادی هستند که به کمک مردم و مسئولان می شتابند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، شعار هفته بسیج در سال 99 را، "بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین " عنوان کرد و افزود: بسیج پیشرو خدمت در همه عرصه هاست .

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: امسال 707 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در پایگاه ها، حوزه ها، نواحی مقاومت بسیج و ستاد سپاه  استان چهارمحال و بختیاری اجرامی شود.

سردار اکبری گفت: تجمع باشکوه و بزرگ بسیجیان در 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین نیز امسال به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا برگزار نمی شود، ولی به صورت تصویری رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند داشت که برنامه هایی برای اعلام حضور آحاد بسیجیان و اقشار مردم در این روز پیش بینی شده است.

وی گفت: از اول هفته بسیج، بسیجیان هم همزمان با اجرای محدودیت های بهداشتی در سطح کشور، در عرصه مقابله با کرونا در قالب طرح شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی حاضر می شوند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از اجرای سه طرح در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: طرح سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی برای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا، طرح 17 ربیع برای ورود بسیج به عرصه مقابله با احتکار و گرانفروشی، و طرح امام حسن مجتبی علیه السلام برای مواسات و کمک مؤمنانه در این هفته اجرا می شود.

سردار اکبری، موفقیت طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا را در گرو اقناع سازی مردم و همکاری آحاد مردم دانست و از اصحاب رسانه خواست برای فرهنگ سازی رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های فاصله اجتماعی بیش از گذشته تلاش کنند و در مردم حساسیت نسبت به افزایش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا ایجاد نمایند.

وی بی تفاوتی برخی از مردم  نسبت به دستورالعمل های بهداشتی را خطرآفرین دانست و گفت: با توجه به افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا، اقدامات دفاعی و درمانی کافی نیست؛ لذا با طرح سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی که طرحی تهاجمی است، به مقابله با این ویروس منحوس می رویم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: کمیته های مختلف پیش بینی شده در این طرح، به دنبال آن هستند که به صورت محله محور و با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، مساجد و خانه های بهداشت اقناع سازی عمومی را انجام داده و از انتشار بیشتر بیماری در سطح خانواده ها و جامعه پیشگیری کنند.

این مقام مسئول، در تشریح طرح 17 ربیع نیز گفت: با توجه به مطالبات عموم مردم و سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت 17 ربیع الاول و درخواست مسئولان از فرمانده کل سپاه برای ورود بسیج به عرصه مقابله با احتکار و گرانفروشی بلافاصله بعد از سخنرانی حضرت آقا، این طرح در دستور کار قرار گرفته و به همت بسیجیان ان شاءالله شاهد ثمره و شیرینی آن در هفته بسیج برای مردم خواهیم بود.

سردار اکبری، گفت: در بحث احتکار از مسئولان استانی خواسته شده انبارها و مراکز دپوی کالا را مشخص کنند و هرجایی غیر اماکن اعلام شده، کالایی مشاهده شود احتکار محسوب می گردد.

وی افزود: برای نظارت بر قیمت ها نیز هماهنگی های لازم با مسئولان انجام می گیرد تا مبنایی برای قیمت هر کالا مشخص کنند و در قالب این طرح که همزمان با هفته بسیج شروع می شود نظارت بر بازار بیشتر از گذشته خواهد بود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام سومین طرح اجرایی در هفته بسیج را طرح امام حسن مجتبی علیه السلام عنوان کرد که در راستای مواسات و کمک مؤمنانه است و گفت: در این طرح علاوه بر بسته های معیشتی و بهداشتی ، تهیه جهیزیه، تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با استفاده از ظرفیت های خیرین دیده شده است.

سردار اکبری، با تقدیر از مردم خیر استان که تاکنون بیش از 67میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به نیازمندان اهدا کرده اند،  افزود: کمک های جمع آوری با همراهی مردم سخاوتمند استان چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با 5آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به شهرستان های 10 گانه استان ارسال خواهد شد تا در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا قرار گیرد.

وی، تصریح کرد: طرح امام حسن مجتبی علیه السلام تا زمانی که خیران همراهی می کنند و نیازمندی وجود دارد، ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام اشتغالزایی را از دیگر برنامه های سپاه و بسیج دانست که با تخصیص 39میلیارد تومان اعتبار طبق تفاهم بسیج سازندگی و کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است.

سردار اکبری، ازدواج آسان را از دیگر برنامه های سپاه و بسیج در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا، 500 سری جهیزیه با کمک خیران تهیه و در اختیار زوج های نیازمند قرار گرفته است.

وی، رویکرد برنامه های هفته بسیج را خدمت مؤمنانه و خالصادنه برای امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: سپاه و بسیج مکمل و پشتیبان دولت ها در جمهوری اسلامی بوده و هست و خواهد بود و بنا به رسالت آن که حفظ انقلاب و ارزش های آن است، در هر جایی که باری بر زمین مانده باشد، وظیفه خود می دانیم به یاری مسئولان بشتابیم که در اصل خدمت به مردم است. مردمی که بیش از 92 هزار شهید عزیز در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در این نشست سرهنگ پاسدار محمدرضا سلیمانی، دبیر گرامیداشت هفته بسیج در استان چهارمحال و بختیاری نیز برنامه های شاخص گرامیداشت هفته بسیج در استان را اعلام کرد.

انتهای پیام.

ارسال نظرات