معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خبر داد؛
معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) از برگزاری ۵ رزمایش خدمت در ایام هفته بسیج و همچنین در طول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۳۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار علی اکبر افراسیابی ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج در سالن اقشار سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: تشکیل بسیج از اهداف الهی و گنج بی پایان و صندوق ذخیره انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال "بسیج؛ پیشرو خدمت و امید افرین" است، افزود: بسیج در این چهل سال عمر خود امیدافرین و پیشتاز در خدمت به مردم، انقلاب و اسلام بوده  است و امیدواریم با توجه به شیوع کرونا و مبتلا شدن عده ای زیادی از هموطنانمان به این ویروس منحوس بسیج به ریشه کن کردن آن و قطع حلقه مبتلا به این بیماری برگ زرین دیگری را در صحنه انقلاب از خود به جای بگذارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج به اجرای طرح شهید سلمانی با موضوع « مسجد؛ سنگر سلامت» در آستانه هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در حدود ۲۰۰۰ پایگاه بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و ستاد کرونا‌ی استان این طرح در حال اجراست تا با امید به خدا سیر صعودی این ویروس را به سیر نزولی برسانیم.

وی عنوان داشت: ما برای هر روز هفته بسیج یک برنامه تحت عنوان رزمایش خدمت داریم. در یک روز از هفته بسیج  رزمایش خدمت با محوریت امر به معروف توسط هزار گروه چهار نفره با همکاری ۲۲۰۰ هسته اجتماعی در سراسر استان و اماکن مختلف خواهیم داشت.

افراسیابی ادامه داد: برای برقراری امنیت، رزمایش خدمت امنیت  با حضور بیش از ۳۳۰۰ گروه گشت در قالب تیم‌های ۳ و ۵ نفره خواهیم داشت که البته این کار در طول سال  اجرایی می‌شود ولی در این هفته شدت آن بالاتر است.

وی برگزاری رزمایش خدمت معیشتی با توزیع ۲۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان بصورت سازمان یافته را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد. و همچنین ایجاد اشتغال و کمک به نیازمندان در پرداخت اجاره مسکن نیز در این برنامه پیش بینی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) بیان داشت: رزمایش خدمت جهادی با حضور ۱۰۰۰ گروه جهادی ۵ تا ۱۵ نفره برای تعمیر و بازسازی خانه معسرین، لایروبی قنوات، رفع مشکل در محلات و بهسازی مدارس و ساخت کلاس و سرویس بهداشتی با کمک اموزش و پروش از دیگر برنامه های ما در هفته بسیج می‌باشد.

وی از برگزاری رزمایش خدمت فرهنگی به مناسبت گرامیداشت میلاد امام حسن عسگری (ع) در سراسر استان و ۲۵۰۰ نقطه خیابانی با رعایت موازین بهداشتی خبر داد.

افراسیابی ضمن اشاره به تجلیل از ایثارگران، خانواده شهدا، رزمندگان و آزادگان گفت:  ما حدود ۲۴۰ هزار بسیجی رزمنده داریم که تجلیل از کلیه این عزیزان از هفته دفاع مقدس آغاز و تا پایان دهه فجر ادامه دارد و سعی داریم بیشتر تجلیل ها در هفته بسیج صورت پذیرد.

وی همچنین به برگزاری رزمایش خدمت در فضای مجازی  و آموزش در این فضا جهت استفاده و همچنین مشاوره حقوقی، تحصیلی و خانوادگی در این فضا اشاره کرد.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: بحثخاطره گویی دفاع مقدس با موضوع  طرح نهضت خاطره گویی را خواهیم داشت و کسانی که در سطح بالایی از نظر اطلاعات از دوران دفاع مقدس هستند با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها نسل جدید را با دوران دفاع مقدس آشنا خواهند کرد.

وی در پایان گفت: بیش از ۱۲ هزار رده مقاومت بسیج در استان داریم که علاوه بر برگزاری این ویژه برنامه‌ها بصورت خود جوش برنامه‌های متفاوت دیگری نیز خواهند داشت. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها