خبرهای داغ:
طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در خوزستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۴۴۳۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

استاندار خوزستان در نشست هماهنگی اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند بیماری کرونا از فردا که مصوب ستاد ملی کرونا است همه موظف به اجرای آن‌ها هستند.

غلامرضا شریعتی افزود: شهرستان‌های اهواز و کارون از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند، ادامه داد: در شهرستان‌های قرمز یک سوم کارمندان در محل کار حاضر و دو سوم به صورت دورکاری، در شهرستان‌های نارنجی یک دوم در محل کار حاضر، و یک دوم دیگر به صورت دورکاری، و در شهرستان‌های زرد ۲ سوم در محل کار حاضر، و یک سوم دور کاری کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در شهرستان‌های قرمز تنها گروه شغلی یک شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز درمانی، امدادی و خدماتی اجازه فعالیت دارند و بقیه گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار حق فعالیت ندارند.

شریعتی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی تمامی ادارات موظف هستند مهمانسرای خود را در اختیار سپاه قرار دهند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نیر در این نشست گفت: طرح شهید سلیمانی در حدود ۵۰ محله شهر اهواز اجر می‌شود که هر کدام دارای ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌باشد.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته آموزش همگانی (با مشارکت صداوسیما) کمیته پایش و نظارت، کمیته عملیات (با محوریت میدانی بسیج) از جمله کمیته‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است و اگر هر دستگاهی در چارچوب این طرح به وظایف خود عمل نکرد به دستگاه قضا معرفی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرحی است که بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین تنظیم شده است که شروع این طرح مقارن با هفته بسیج است و از شنبه ۱ آذر ماه ۹۹ اجرایی می‌شود.

دکتر ابول نژادیان افزود: قرار است طی هفته آینده تست‌های سریع که در عرض ۲۵ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند، در اختیار استان قرار بگیرد.

فرماندار اهواز در این نشست هم گفت: مسیر دسترسی کلیه خیابان‌های منتهی به مراکز تجاری با استفاده از موانع فیزیکی از ساعت ۱۲ شب محدود می‌شوند.
عالمی نیسی افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا قانونی و لازم الاجرا است که باید در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همه دستگاه‌های اجرایی پای کار و مسئولیت پذیر باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها