در ماجرای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، نمی‌توان تنها رئیس جمهور آمریکا را مقصر دانست، تفکر بر آمده از سیستم سلطه و ظالم امریکایی، منجر به شهادت سردار عزیز ما شده‌است.
کد خبر: ۹۲۹۴۹۰۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

خبرگزاری بسیج: محسن رضایی پژوهشگر روابط بین الملل/ قتل‌عام هزاران انسان بی گناه به وسیله بمب اتم در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی، قتل‌عام 600 هزار آلمانی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم، کشته شدن میلیون‌ها ویتنامی در طول جنگ ویتنام، کشته شدن هزاران انسان بی گناه عراقی و افغانستانی طی حمله به این دو کشور، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایرانی با 290 سرنشین، ایجاد کننده و پشتیبان گروه های تروریستی مختلف نظیر داعش، حمایت و پشتیبانی از آل سعود برای بمباران مردم یمن.

این عناوین تنها بخش کوچکی از فهرست بلندبالای جنایات و آدم‌کشی‌های مقامات امریکایی در جهان می باشد که باعث شده دنیا چهره ظلم و ستم به خود بگیرد. ساده‌انگارانه است اگر فرض کنیم تنها یک شخص در امریکا در هر دوره‌ای، مسئول جنایات و ظلم‌های صورت گرفته علیه بشریت بوده‌است.

در واقع اشخاصی که در راس سیستم سیاسی ایالات متحده قرار می‌گیرند، برآمده و محصول سیستم این کشورند و اقدامات خود را به نمایندگی از نظام سیاسی کشور خود یعنی امریکا انجام می دهند. چه دموکرات باشند و چه جمهوری خواه. به همین خاطر مسئولین و مقامات امریکایی خصوصا رئیس جمهور این کشور را نباید جدای از سیستم و نظام سیاسی امریکایی فرض نمود.

هنگام صحبت از عوامل ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی، در واقع نمی‌توان تنها رئیس جمهور آمریکا را در این ترور مقصر دانست، در اصل نظام سیاسی فعلی در امریکا مسئول جنایت‌ها و ادم‌کشی های این کشور در سراسر جهان می باشد و تفکر بر آمده از سیستم سلطه و ظالم امریکایی، منجر به شهادت سردار عزیز ما شده‌است. با رفت و آمد اشخاص و مسئولین ، هیچ تغییری در اصل سیستم حاصل نمی شود.

نظام سیاسی فاسد و جنایتکار امریکایی حتی به مردم ایالات ‌متحده هم رحم نکرده و در مورد اخیر یعنی مرگ سیاه پوست امریکایی به وسیله پلیس این کشور و به دنبال آن اعتراضات گسترده مردم، ‎می‌توان دریافت که اقدامات معترضین امریکایی( نظیر ساقط نمودن مجسمه اشخاص مشهور امریکایی مانند جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور امریکا، توماس جفرسون، سومین رئیس جمهور امریکا و حتی ساقط نمودن مجسمه کریستف کلمب، کاشف قاره امریکا و ده ها مجسمه دیگر، اتش زدن پرچم‌های امریکا به وسیله مردم خود امریکا و سر دادن شعار‌های مرگ بر امریکا باز‌هم توسط خود مردم امریکا) مخالفت و نارضایتی آنان را با اصل نظام سیاسی فاسد و غیرعادلانه این کشور نشان می‌دهد.

فرد قرار گرفته در راس نظام سیاسی امریکا چه دموکرات باشد و چه جمهوری خواه، شاید در تاکتیک ها و حرکات جزئی با حزب رقیب خود اختلاف سلیقه داشته باشد اما در راهبردهای بلند ‌مدت یکی هستند. هر که در راس این نظام باشد، با توجه به خوی و منش سلطه‌گری و زورگویی این سیستم، همان اقدامات را با تفاوت‌های ظاهری اجرا می کند و تا سیستم سیاسی این کشور اصلاح نشود، امریکا همان امریکای زورگو و ستمگر باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها