هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در هفته بسیج به صورت ویدئو کنفرانس در تمامی شهرستان های استان به صورت همزمان برگزار می گردد.
کد خبر: ۹۲۹۵۰۹۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل

فاضل احدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره جهدگران علم و فناوری در اردبیل اظهار کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل همه ساله با هدف شناسایی و معرفی نخبگان بسیجی و استفاده از ظرفیت‌های علمی بسیج در جهت حل مسائل و مشکلات استان و نیز تجلیل از دانشوران و نخبگان نمونه بسیج در هفته بسیج جشنواره جهادگران علم و فناوری را برگزار می‌کند.

وی افزود: از مهمترین اهداف این جشنواره می‌توان به ترویج فرهنگ جهاد علمی، افزایش روحیه امید و نشاط در بین جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی و نمایش قدرت و اقتدار علمی ایران اسلامی در حفظ و تداوم ارزش‌ها و گسترش دستاوردهای انقلاب اشاره کرد.

مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به برگزاری مجازی این جشنواره، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و برای جلوگیری از ابتلای احتمالی میهمانان، استادان و شرکت کنندگان، این جشنواره به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس در تاریخ ۲ آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری که در دوره‌های قبلی خود به‌صورت متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شد، در تمامی شهرستان‌های استان به‌صورت همزمان و در ارتباط با یکدیگر صورت می‌گیرد.

احدی اظهار داشت: حضور مسؤولان مطرح کشوری و استانی به‌صورت زنده در صفحات مجازی این جشنواره، برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار مخترعین به‌صورت مجازی و تجلیل از دانشوران و نخبگان هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، از جمله برنامه‌های این دوره از جشنواره است که در نهایت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

وی اذعان داشت: امیدواریم در بستر فضای مجازی بتوانیم به بهترین شکل جشنواره را برگزار و بازخورد لازم را به مخاطبان ارائه کنیم. الگوسازی برای ارگان‌ها و دانشگاه‌های دیگر و تبیین این موضوع که امکان برگزاری چنین جشنواره‌هایی به‌صورت مجازی نیز وجود دارد، از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان اردبیل با اشاره به اهمیت حفظ و افزایش سرعت رشد علمی کشور گفت: بسیج به‌عنوان مجموعه بن‌بست شکن در عرصه‌های مختلف به‌ویژه علمی حمایت از نخبگان و پژوهشگران را وظیفه خود می‌داند و با حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها و نظریات علمی و فناورانه با ریسک بالا و پایین به دنبال حفظ و افزایش سرعت رشد علمی در کشور است.

ارسال نظرات