خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «بسیج»:

جاهلیت مدرن در نتیجه علم بدون اخلاق است

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی گفت: ناهنجاری هایی که در سطح جهان دیده می شود ناشی از علم بدون اخلاق و دیانت است جاهلیت مدرنی که امروز با آن مواجهیم بدلیل خالی بودن از ارزشهای دینی و اخلاقی است.
کد خبر: ۹۲۹۵۲۷۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بسیجیان با الگوگیری از تعاونوا علی البر و التقوی در صف مقدم خودسازی و با تاسی از امام و الگوی بسیجیان امیرالمومنین علی(ع)، آنان تاب دیدن و شنیدن آه مظلوم و محرومی را ندارند.

بسیج مکتب عاشقانی است که در آحاد آن، کویر جان خویش را از سرچشمه حیات بخش ولایت سیراب نموده اند.

حضرت امام خميني (ره) معمار كبير انقلاب اسلامي در دوم آذر سال 1367 فرمان تشكيل بسيج دانشجو و طلبه را صادر كردند به همین مناسبت شرح گفتگوی حجت الاسلام مجتبی مرادی پور مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی را با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در ادامه می خوانید...

 

 

مهمترین رویکرد و اولویت ها در بسیج طلاب ذکر بفرمایید؟

از مهمترین رویکردهای بسیج طلاب  مقابله با فتنه های دشمنان و روشنگری و تبیین معارف انقلاب است و درحال حاضر اولویت بسیج طلاب عمل به فرامین و توصیه های رهبری عزیز در خصوص مقابله با ویروس منحوس کرونا، نهضت کمک مومنانه ،حضور جهادی در مراکز درمانی جهت تقویت روحیه بیماران و کمک به کادر درمانی است.

 

 

خدمات ارائه شده به  جامعه توسط بسیج طلاب چیست؟( با توجه به شیوع ویروس کرونا )

بسیج طلاب از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام توان در عرصه های مختلف از جمله ضدعفونی معابر و اماکن، توزیع اقلام بهداشتی و غذایی ، تغسیل و تدفین اموات کرونایی، کمک به آسیب دیدگان از کرونا ، حضور در مراکز درمانی جهت کمک به کادر خدماتی و  پرستاران و تقویت روحیه بیماران و ... وارد میدان شد و ان شاا.. تا ریشه کنی این بیماری در میدان خواهیم بود.

 

 از رموز موفقیت بسیج در طول ۴۰ سال چه بوده و چطور می توان برای پیشبرد اهداف نظام در سایر عرصه ها  ویژه در تولید و اقتصاد از آنها بهره برد؟

رمز موفقیت بسیج در این ۴۰ ساله مردمی بودن و اتکا به جوانان، باور مردم و توانمندی های آنان بوده  و اگر این باور یعنی اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های داخل کشور و اتکا به جوانان در سایر عرصه ها نیز جاری و ساری شود قطعا ضعف ها و نواقص برطرف خواهد شد.

 

 

 در این شرایط موجود شیوع ویروس کرونا و تحریم ها چه وظیفه ای بر دوش بسیجیان است؟

وظیفه بسیجیان در این شرایط تلاش در جهت توجیه آحاد مردم جهت کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس، کمک به اقشار آسیب دیده از این ویروس و حضور جهادی در مراکز درمانی است.

 

 

نامگذاری دوم آذر به نام قشر بسیج دانشجو و طلبه به چه منظور است؟ چرا سنگر علم و دیانت باید در کنار هم باشند؟

علم و دین دو بال عروج و تکامل یک انسان است و قطعا باید هر دو در کنار هم باشند تا یک جامعه رشد پیدا کند متاسفانه ناهنجاری های که در سطح جهان دیده می شود ناشی از علم بدون اخلاق و دیانت است . جاهلیت مدرنی که امروز با آن مواجهیم بدلیل خالی بودن از ارزشهای دینی و اخلاقی است لذا نامگذاری روزی به نام بسیج طلبه و دانشجو بسیار هدفمند و گویای این حقیقت مهم است که یک جامعه با دو بال علم و اخلاق می تواند رشد کند پیشرفت های مختلف را بدست آورد.

 

 

چرا برخی همنوا با رسانه های بیگانه مردم را نسبت به انقلاب و ظرفیت های موجود نا امید می سازند  ؟ وظیفه مسئولین برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه چیست؟

 

عده ای به جهت عدم باور و ایمان به ظرفیت های این کشور و عده ای نیز به جهت دشمنی و یا بازی در زمین دشمن بدنبال نا امیدسازی مردم می باشند و هدف آنان از این وضعیت این است که جامعه را به این تحلیل برسانند که حل مسائل در مذاکره و ارتباط با استکبار است و مسئولین نباید با رفتار و اعمال خود در تحقق این تحلیل غلط بدمند.

 

 

مهمترین برنامه های قشر در طول هفته بسیج چیست ؟

برنامه های مختلفی از جمله  برگزاری نشست های بصیرتی بصورت ویدئوکنفرانس ، همایش فرماندهان ، کارگاه هادیان سیاسی جمع آوری کمک و توزیع در بین نیازمندان و اعزام بسیجیان به مراکز درمانی از مهمترین برنامه های این هفته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها