مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری "نجم" سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز در این سازمان و با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۵۴۰۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری "نجم" سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز در این سازمان و با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج برگزار شد.

جشنواره نجم سال گذشته همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام در دوم آذر ماه ۹۸ با حضور ۴۵۰۰ نفری دانشجویان علاقمند به حوزه مسئله محوری و سخنرانی آیت الله رئیسی و حجت الاسلام پناهیان برگزار شد.

هدف از برگزاری جشنواره ایجاد گفتمان در حوزه مسئله محوری است. بیش از ۲ هزار هسته برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند که از بین این دو هزار هسته بر اساس ارزیابی پنل‌های تخصصی که ۵ پنل تخصصی را در جشنواره وجود داشت، هسته های منتخب مشخص شدند.

سردار سلیمانی: مسؤولان بدانند ظرفیت حل همه مسائل کشور در داخل وجود دارد

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تبیین فرمودند مادر گام دوم انقلاب قرار داریم و در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری ملت ایران را به ویژه جوانان را به میدان فراخواندند تا با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، با امید به آینده و نترسیدن از دشمن و با روحیه جهادی و با جهش در پیشرفت بتوانند گام‌های بلند تحقق دولت اسلامی جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی بردارند و انشاالله این هدف بزرگ و تاریخی را محقق کنند.

وی ادامه داد: در این میان، حل سریع مسائل اهمیت ویژه‌ای دارد و اساسا تشکیل دولت اسلامی یعنی پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی در همه ابعاد و تحقق مردم‌سالاری دینی و مردم سالاری اسلامی در همه موضوعات.

سردار سلیمانی گفت: ما برای اینکه بتوانیم این مهم را محقق کنیم نیاز داریم به شناخت ظرفیت ها و با تکیه بر انرژی داخلی و درونی ملت ایران و ظرفیت‌های گسترده میهن اسلامی گام های بلندی را جهت پیشرفت و عدالت برداریم.

رئیس سازمان بسیج افزود: برداشتن گام های بلند مستلزم احصای مسائل گوناگون است و چون این مسائل به صورت ریز و درشت در جغرافیای جمعیتی در سطح ایران اسلامی گسترده هستند لازم است به صورت گسترده یعنی نهضتی به حل آن ها پرداخت حل مسائل هم قطعاً با روشها و تکنیک‌های عالمانه خواهد بود.

وی اضافه کرد: نهضت جوانان مسئله محور که منبعث از حرکت قابل ستایش بسیج دانشجویی در سالهای اخیر است و مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است یک تجربه گرانسنگ برای نسل جوان است که انشالله با تکیه بر این تجربه ما بتوانیم به این حرکت مقدس را افزایش دهیم.

سردار سلیمانی گفت: دومین جشنواره نجم فرصتی است تا ما بیشتر با این ظرفیت آشنا شویم و مسئولینی که لازم است از این حرکت از این ظرفیت قابل ستایش و انقلابی و بسیجی پشتیبانی کنند، مطلع شوند و بدانند ظرفیت حل همه مسائل در داخل کشور وجود دارد و ظرفیت حل مسائل از روش‌های عالمانه با تکیه بر فناوری های روز و همینطور هزینه های کم و زمان کوتاه فرصتی است برای پیشرفت و دستیابی به عدالت و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب حضور در این حرکت یک توفیق بزرگ الهی است.

وی با قدردانی از زحمات برگزارکنندگان جشنواره نجم یادآور شد: زحماتی که برای این جشنواره کشیده شده قابل تقدیر است و ما نیز از همه کسانی که در این حرکت بزرگ سهم و نقش دارند سپاسگذاریم.

قالیباف: ماموریت جوانان انقلابی شکستن حلقه‌های سوءمدیریت در کشور است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنان ویدئویی در این مراسم با اشاره به نقش مردم در جریان انقلاب گفت: در تمام سال‌های انقلاب به عینه دیدیم که هرگاه مردم در کارها دخیل بوده‌اند موفق شدیم، در دوران دفاع مقدس خداباوری در کنار باور واقعی امام(ره) به نیروهای مردمی بود که پیروزی را برای ما رقم زد، در عرصه‌های خدمات‌رسانی هم می‌بینیم که مردم تا زمانی در حوادثی مانند سیل و زلزله پای کار نیامدند توان حل مشکل وجود ندارد.

قالیباف ادامه داد: انقلاب ما بعد از پیروزی مسیر جدیدی را آغاز کرد و نظام سلطه را به چالش کشید، امروز جوانان بسیجی ما باید خودشان را در مرکز عالم بدانند.

رئیس مجلس در ادامه با انتقاد از برخی وادادگی ها گفت: انفعال، بیخیالی و وادادگی در مقابل دشمنان ما را در شمار یاری رسانان به جریان باطل قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نه با جریان های گسترده مالی و پیوند با قدرت‌های استکباری بلکه با تکیه بر قدرت های الهی و قدرت نیروی مردمی کار را به جلو می‌برد و این مسیری است که اولیای الهی پیش می گرفتند.

رییس مجلس تاکید کرد: اگر نگاه تمدنی به فعالیت‌های خود نداشته باشیم علاوه بر اینکه با کمترین تهدیدات رنگ می‌بازیم انگیزه برای فعالیت نخواهیم داشت.

قالیباف در ادامه از جوانان حزب اللهی خواست تا منطق خداباوری و مردم باوری را به تمام عرصه‌های جامعه بیاورند و گفت: امروز جوانان ما همانگونه که در مقابل زیاده خواهی ها، ظلم و خوی استکباری آمریکا ایستادند و در آرمان فلسطین ثابت قدم بودند و عقب نشستند، برای تغییر نظام بروکراسی حاکم بر کشور و برای حل مسائل کشور نیز پیش قراول باشند.

رئیس مجلس اظهار داشت: راهکارهای متعددی برای حل مشکلات کشور وجود دارد به شرط اینکه انگیزه لازم برای حل مشکلات باشد.

قالیباف تصریح کرد: وظیفه همه ما اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است، سوء مدیریت و ناکارآمدی به اندازه التقاط فکری آسیب زاست. ماموریت جوانان انقلابی شکستن حلقه‌های سوءمدیریت در کشور است.

وی گفت: جوانان باید مسیر را باز کنند و خودشان محیط اطراف را با همه فشارها و موانع که وجود دارد تغییر دهند ما نباید منتظر کسی باشیم و نباید تردید به دلمان راه دهیم ناامیدی سم کار تشکیلاتی است مطمئن باشید مشکلات اقتصادی هم قابل حل است.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات کشور ادامه داد: امروز جوانان انقلابی، متخصص و متعهد در بسیج توانسته‌اند در همه عرصه‌ها مخصوصا عرصه جهادی و دانش‌بنیان خدمات خوبی را برای کمک به مردم و کشور داشته باشند.

وی افزود: هسته‌های مسئله‌محور، ظرفیت‌های مردمی را در مسیری جدید برای حل مسائل مردم قرار دداند و ماموریت جوانان به خصوص جوانان حزب اللهی سراسر کشور، حل معضل ریشه‌دار سوءمدیریت و انفعال مدیریتی باید باشد.

ارسال نظرات