مادرشهید سید عسگری زرگری به لقا الله پیوست

مادرشهید سید عسگری زرگری به لقا الله و دیدار فرزند خویش شتافت
کد خبر: ۹۲۹۵۷۷۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان سیدعسگری زرگری فرزند سیدعلی‌اکبر، در سال هزار و سیصد و چهل و سه در سمنان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را در سمنان گذراند در ضمن تحصیل در مغازه لباس‌شویی پدرش کمک حال ایشان بود.
بعد از پیروزی انقلاب برای جذب بچه‌ها به مسجد گروه سرودی تشکیل داد. با علاقه بچه‌ها را گرد هم جمع می‌کرد. حدود سیصد سرود در مراسم مختلف خصوصاً در مراسم شهدا اجرا کرد. همچنین چندین اجرا در نماز جمعه قم و تیپ دوازده قائم (عج) داشت. او به طراحی، مقاله‌نویسی و همچنین هنر‌های دستی علاقه داشت. طبقی را که با دست خودش ساخته بود به تکیه کوشمغان سمنان هدیه کرد.
شش ماه در سپاه بود. از اسفند سال شصت تا تیر شصت و یک و در منطقه سردشت کردستان به عنوان بسیجی تکاور بود. کتاب‌هایی را با خرج خودش می‌خرید و در اختیار بچه‌ها قرار می‌داد. همچنین بسیاری از لوازم و لباس‌های یک شکل گروه سرود را خودش می‌خرید و به بچه‌ها می‌داد. گروه سرودش در پایگاه شهید دستغیب، مقام اول استانی را کسب کرد. بعد از آن به مدت شش ماه در یگان خدمتی لشکر پنج نصر به عنوان بسیجی تک‌تیرانداز مشغول به کار بود. دو سال بعد یک دوره‌ی سیزده روزه با همین مسؤولیت داشت. در عملیات آفندی رمضان که در منطقه جنوب بود، به دلیل اصابت گلوله به ران پای راستش مجروح شد. در عملیات آفندی والفجر مقدماتی جراحتش در حدی بود که در بیمارستان پاستور تهران تحت درمان قرار گرفت.
سرانجام در پنجم مرداد شصت و هفت در عملیات مرصاد در منطقه چهار زبر (تنگه مرصاد، اسلام‌آباد غرب) توسط منافقین کوردل به شهادت رسید و در امامزاده اشرف سمنان دفن شد.
احساس مادر نسبت به فرزند اصلا قابل توصیف نیست؛ این مادر هم هجرت فرزند خودش را به سوی جبهه‌های جنگ تحمل می‌کند و هم تحمل می‌کند شهادت او را و هم افتخار میکند. (رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی)
ضایعه درگذشت حاجیه خانم کربلایی فاطمه رازیان مادر شهید والامقام سید عسگری زرگری و خواهر شهید والامقام حجت ا... رازیان را به خانواده محترم زرگری و رازیان و کلیه بستگان آن مرحومه و عموم مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان و استان سمنان تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند منان علو درجات را برای آن مرحومه که از دامن خود شهید عزیزی را پرورش و تقدیم این نظام و انقلاب نمود را خواستاریم.
((مجموعه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان))
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار