خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان در گفت‌وگو با بسیج خبر داد

توزیع ۴ هزار بسته معیشتی طی هفته بسیج در شهرستان همدان/ افتتاح ۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج گفت: تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت و برگزاری کمک‌های مومنانه و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در طول این هفته انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۶۳۰۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
توزیع ۴ هزار بسته معیشتی طی هفته بسیج در شهرستان همدان/ افتتاح ۳ کارگاه اقتصاد مقاومتیعلی بقایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: با نفس قدسی امام (ره) شجره طیبه بسیج بنا گذاشته شد، شجره طیبه‌ای که در سایه‌سار آن امروز پیشرفت تعالی، نشاط، امنیت، آرامش و آسایش را داریم.

 وی با بیان اینکه اگر بسیج ایجاد نمی‌شد امروز ما خلأ جدی در همه حوزه‌ها داشتیم، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، امام (ره) با تشکیل بسیج سرنوشت انقلاب اسلامی و کشور را به جوانان سپرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به شعار محوری هفته بسیج با عنوان «بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرینی» ابراز داشت: ما بسیج را به عنوان خادم ملت ایران می‌شناسیم و همه مردم در طول ۴۱ سال تجربه کردند که بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است.

وی ادامه داد: هر جایی که مردم و کشور نیاز داشتند و انقلاب اسلامی نیاز داشته چه در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و چه در مباحث فرهنگی و موضوعات خدمت‌رسانی، چه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و در حوزه امنیت مردم، بسیج پای کار بوده است.

بقایی ادامه داد: در مقابله با ناآرامی‌ها و دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی و مرز‌ها نیز هر جایی که نیاز بوده بسیج به عنوان نهاد مقدس به عنوان یک ظرفیت مردمی پای کار بود.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس منحوس کرونا مردم بیش از گذشته ضرورت حضور بسیج را درک کردند، تصریح کرد: زمانی که با چالش و کمبود ماسک روبرو شدیم، پایگاه‌های بسیج مساجد با همت نیرو‌های مردمی و بسیجی و جهادی به کارگاه تولید ماسک تبدیل شدند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به برپایی ایستگاه‌های عرضه ماسک و مواد ضدعفونی در سطح شهر افزود: در شناسایی و بازرسی انبار‌های احتکار کالا نیز نیرو‌های بسیج وارد شدند و اجازه سوء استفاده توسط محتکرین را ندادند.

وی ادامه داد: برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا نیز کمک مومنانه بنا گذاشته شد و در سطح شهرستان همدان ۲۴ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توسط عزیزان بسیجی تهیه و توزیع شد.

بقایی با اشاره به برپایی نقاهتگاه‌ها توسط بسیجیان عنوان کرد: آنجایی که لازم بود برای غربالگری نیز بچه‌های بسیجی با حضور در خانه‌های بهداشت پای کار آمدند و به غربالگری سلامت پرداختند.

وی با بیان اینکه بسیجیان برای کمک به پرستاران در بیمارستان‌ها نیز آموزش تخصصی دیدند، اظهار داشت: این امر در راستای کمک به کادر درمانی صورت گگرفت و برای تقویت روحیه آنان نیز گروه‌های سرود بسیج در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه امروز بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو است، گفت: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بسیجیان در نیروی انتظامی، ورودی شهر‌ها و روستا‌ها را کنترل کرده و به مردم آگاهی دادند.

وی ادامه داد: آموزش ۳ هزار نفر طی هشت ماه گذشته سال جاری با موضوع کرونا، تبدیل فعالیت‌های حلقات صالحین از حضوری به مجازی، توزیع ۶ هزار بسته لوازم التحریر و ۳۷ تبلت و گوشی بین دانش‌آموزان نیازمند توسط گرو‌های جهادی بسیجی نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

بقایی با اشاره به فعالیت ۹۶ گروه جهادی در بحث ضدعفونی تصریح کرد: ۲۱ هزار نفر روز در این گروه‌ها به صورت شبانه‌روز فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه دو رزمایش بزرگ نیز با همت بسیجیان انجام شد، ابراز داشت: به مناسبت هفته بسیج نیز توزیع ماسک رایگان در محلات و حاشیه شهر و امربه معروف و آموزش به مردم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و محدویت‌های جدید را در راستای مقابله با کرونا خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: برگزاری گشت‌های رضویون برای امنیت محله محور مردم، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌های بسیجیان و گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج و معرفی نخبگان و فعالان بسیج از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی افتتاح و تقدیم کلید‌های خانه‌های سیل‌زده بازسازی شده توسط بسیجیان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از وصیتنامه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب و فضاسازی شهری را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

بقایی با اشاره به افتتاح سه کارگاه اقتصاد مقاومتی طی هفته بسیج تصریح کرد: برگزاری پویش «نذر خون» از دیگر برنامه‌ها است که بسیجیان با حضور در انتقال خون اقدام به اهدای خون می‌کنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای استفاده از سامانه شاد برای نواختن زنگ بسیج به صورت مجازی و بارگزاری محتوا و مطالب مرتبط با بسیج نیز انجام شده است، یادآور شد: تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت و برگزاری کمک‌های مومنانه و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در طول این هفته انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: از تجربه‌های بسیار خوب در هفته دفاع مقدس برگزاری یادواره شهدا در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و محدویت‌ها جلو درب منازل شهدا با عنوان آبروی محله بود که طی هفته دفاع مقدس ۸۰ آبروی محله برگزار شد و در هفته بسیج نیز با توجه به تشدید محدودیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا یادواره‌های مجازی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تیم‌ها و گروه‌هایی نیز برای غربالگری سلامت پیش‌بینی شده که در سطح شهرستان فعال خواهند بود، گفت: همچنین در هفته بسیج برنامه‌های ورزشی و آگاهی‌بخشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مباحث مشاوره به صورت مجازی با محوریت حوزه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات