خبرهای داغ:
عضو بسیج جامعه پزشکی اصفهان گفت: از سال 90 تا کنون در بیمارستان امام حسین من و یکی دیگر از همکاران بیش از 4 هزار عمل شکاف لب و کام انجام داده که این بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۲۹۶۳۵۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حضور مخلصانه و با همت و شجاعت پزشکان و پرستاران که با فداکاری و جان برکفی در هشت سال دفاع مقدس به خدمات می پرداختند؛ نمونه ای از اقدام داوطلبانه و بسیجی وار از سوی پزشکان بود که به معرض نمایش گذاشته شد؛ طبق آمارها نزدیک به بیش از 80 هزار نفر از این عزیزان در این عرصه حاضر شدند و تعداد زیادی از آن ها نیز شهید و جانباز شدند.

بسیج جامعه پزشکی در سال 1374با انتخاب و فعالیت نخستین شورای مرکزی همراه بود رسما فعالیت خودرا آغاز کرد از این تاریخ به بعد بسیج جامعه پزشکی در عرصه های  سلامت، علمی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی و … خدمات زیادی را برای جامعه انجام داده است و همیشه در مشکلات و بحران ها پیشرو در خدمات رسانی داوطلبانه بوده است که یکی از آن ها اقدامات در مبارزه با بیماری کرونا بوده است

*بسیج جامعه پزشکی اصفهان در حال حاضر دبیر قرارگاه حافظان سلامت در استان است

بسیج جامعه پزشکی در اصفهان نیز همیشه یک اسوه و الگو در زمینه پزشکی بوده است و همیشه جهادی وار برای حل مشکلات داخلی و خارجی استان در میدان حاضر بوده است و اقدامات شاخص و خاص آن ها نیز به کرات به معرض نمایش گذاشته شده است، مجتبی کرباسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به اقدامات مختلف بسیج جامعه پزشکی در استان اصفهان اظهار کرد: در مبارزه و مقابله با بیماری کرونا در ابتدای امر کمک به  تامین نیروهای بیمارستان هایی که برای بیماری کرونا اختصاص یافته بود بر عهده بسیج جامعه پزشکی بود و همچنین کمک به تامین نیروهای پزشک و پرستار در نقاحتگاه اصفهان در شهر ابریشم و زندان نیز امری بود که جامعه پزشکی در آن نقش داشت.

رئیس جامعه پزشکی استان اصفهان تصرح کرد: کمک به تامین شیفت های مرکز مشاوره تلفنی 3113 یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه پزشکی اصفهان بود که در اصفهان به صورت ویژه انجام شد؛ مشارکت در کمک مومنانه نیز همراه با سایر اقشار یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه پزشکی بود.

کرباسی عنوان کرد: هم اکنون نیز در طرح حافظان سلامت محله طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیج جامعه پزشکی به عنوان دبیر این طرح فعالیت می کند و در آموزش و راهنمایی تیم ها فعالیت می کند و تجلیل از چهره های شاخص جامعه پزشکی و شهدای سلامت نیز در چندین مرحله انجام شده است.

البته بسیج جامعه پزشکی در عرصه های مختلفی فعالیت دارد و در این میان افراد زیادی در این قشر اقدامات شاخص داشته و زبان زد هستند؛ یکی از آن ها دکتر مهرداد معمارزاده فوق تخصص جراحی اطفال است، وی عضو هیئت اندیشه ورز و سازمان جامعه پزشکی اصفهان است؛ معمارزاده رئیس بیمارستان علی بن ابی طالب آبادان در دوران دفاع مقدس بوده و از پیشکسوتان بهداری دفاع مقدس و عرصه خدمت رسانی بسیج جامعه پزشکی به شمار می رود.

مهرداد معمارزاده در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: از زمانی که بیماری کرونا شروع شد آگاه سازی پرسنل و بالا بردن اطلاعات پرسنل بهداشتی بود که در این زمینه کار کردیم؛ یکی از مهمترین کارها که از 17 اسفندماه تا 31 فروردین امسال انجام شد ایجاد نقاحتگاه ها بود؛ در اصفهان نقاحتگاه بزرگی در شهر ابریشم با ظرفیت 2 هزار تخت ایجاد شد اما تا 220 تخت بیشتر پیش نرفته و 207 بیمار در این نقاحتگاه بستری شد.

عضو هیئت اندیشه ورز و سازمان جامعه پزشکی اصفهان با اشاره به بیماری هایی که در این نقاحتگاه نگهداری می شدند، تصریح کرد: در شهرهای مختلف دیگر استان نیز نقاحتگاهی برای مراقبت از بیماری های فاز حاد بیماری را پشت سرگذاشته بودند تشکیل شد که بعد از آن سیاست وزارت بهداشت این شد که این بخش به داخل بیمارستان ها منتقل یا این بیماران در منزل استراحت کنند که شاید اگر به همان شکل کار می شد از انتشار بیشتر بیماری جلوگیری می کرد.

عضو بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از بیماری های شایع در کودکان شکاف لب و کام است که متاسفانه دو سوم از کودکانی که شکاف لب و کام دارند دختر هستند واگر عملی که برای آن ها انجام می شود، درست نباشد، تا آخر عمر داخل دماغی حرف زده و ایجاد ارتباطات اجتماعی برای آن ها سخت می شود و حتی ازدواج و اشتغال آن ها هم سخت می شود.

*4 هزار عمل شکاف کام در اصفهان

وی ادامه داد: از سال 84 روش جراحی شکاف لب و کام ترویج شد و با آمدن پرفسور سامرلد به ایران و دوره های آموزشی که برگزار شد، ما با آموزش هایی که گرفتیم اکنون اصفهان به عنوان مرکز جراحی شکاف کام در ایران شناخته می شود و همه روزه در بیمارستان امام حسین دو تا سه بیمار با آخرین روش جراحی دنیا عمل جراحی می شوند که یکی از شاخص ترین کارهای ما به شمار می آید.

معمارزاده عنوان کرد: در حال حاضر از تمام استان های کشور بیمار داریم و در لیست انظار بیمارها و نوبت عمل تا اواسط سال آینده نیز پر است و خدا را شکر می کنیم که این موقعیت در اصفهان ایجاد شده است.

مهردادمعمارزاده خاطرنشان کرد: از سال 90 تا کنون در بیمارستان امام حسین من و یکی دیگر از همکاران بیش از 4 هزار عمل شکاف لب و کام انجام داده که این بسیار مهم است.

عضو بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص ما جذب مشارکت خیران در سلامت کودکان است که در یکی از این موردها یکی از خیران در کنار بیمارستان امام حسین ساختمانی را با مساحت 25 هزار و 300 متر در دست ساخت دارند که اگر این ساختمان تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد 250 تخت برای کودکان اضافه می شود، بیمارستان امام حسین اکنون 190 تخت دارد.

این عضو بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: سرمایه هر کشور کودکان هستند و اگر بتئانیم سلامت این سرمایه ها را حفظ کنیم آن کشور را بیمه کردیم و تنها چیزی که نمی توان به آن بی توجهی کرد کودکان است.

وی گفت: پروژه بعدی ما ساخت مرکز سرطان برای کودکان  است که 16 هزار متر زیر بنا دارد و زمین آن خریداری شده و نقش اولیه و طراحی انجام شده که امیدوارم با کمک خیران بتوانیم به زودی ساخت این بیمارستان را آغاز کنیم.

اقدامات بسیج جامعه پزشکی در جهات مختلف و در زمان های مختلف بسیار زیاد است و همیشه در استان اصفهان سیج پزشکان پای کا بوده و با اقدامات جهادی و داوطلبانه در صحنه ها حضور داشته است و هر روز خدمات آن ها در گوشه ای از استان مشاهده می شود که در شرایط مختلف حتی در دور افتاده ترین نقاط استان در حال انجام است.

به نظر می رسد اقدامات بسیج جامعه پزشکان باعث شده است خصوصاً در برخی از روستاها و نقاط دور از امکانات، خدمات پزشکی در دسترس افراد قرار گیرد و این امید و سلامتی در جامعه را بالا می برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها