خبرهای داغ:
مدیر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(ع) استان قزوین

شورای تعلیم و تربیت، راهکاری جهت حل مشکلات تربیتی و آموزشی روستاها

رجبی گفت: برگزاری شورای تعلیم و تربیت روستایی، تمامی ظرفیت ها را جهت حل مشکلات تربیتی و آموزشی روستاها به میدان می آورد.
کد خبر: ۹۲۹۶۵۶۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

جواد رجبی مدیر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به ایجاد کارگروه شورای تعلیم و تربیت بیان کرد: یکی از علت های عدم پیشرفت مباحث آموزشی و تربیتی در روستاها، بی تفاوت بودن و نداشتن دغدغه اهالی و ساکنین روستاها می باشد.

وی گفت: بسیاری از افراد که سال ها در روستاها زندگی می کردند و پس از مهاجرت به شهر، روستای خود را به فراموشی سپرده اند که این امر موجب از بین رفتن اصول زندگی روستایی و نیز فضای روستایی می شود.

رجبی اظهار کرد: یکی از کارکردهای اصلی شورای تعلیم و تربیت روستایی به میدان آوردن افرادی است که می توانند در روستای خود تاثیرگذار باشند و نقش اساسی ایفا نمایند. ایجاد دغدغه و تعریف «نقش» برای حل مشکلات آموزشی و تربیتی روستاها می تواند اهالی روستاها را برای نقش آفرینی از شهر به محل تولد خودشان بکشاند.

وی در ادامه افزود: شورای تعلیم و تربیت برای اولین بار در استان قزوین بصورت روستا به روستا تشکیل شده است. این شورا در عالی ترین سطح بصورت کشوری، استانی، شهرستانی و بخش برگزار می گردد. اما شورای روستایی وجود ندارد که توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه این شورا را در دل مدارس روستایی برگزار می کنیم تا به مشکلات مدرسه، دانش آموز و مباحث تربیتی روستا بصورت تخصصی و با اقتضائات همان روستا برنامه ریزی و تصمیم‌گیری شود.

مسوول تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان عنوان کرد: کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه و آبادانی تلاش کرده تا در روستاهایی که مدرسه دارد این شورا را با حضور مدیر و معلم مدرسه، اولیای دانش آموزان، افراد ذی نفوذ روستا، شورا، دهیار، مسئولین آموزش و پرورش و دستگاه های ذی ربط بخش تشکیل دهد تا با مشورت و همکاری چند جانبه مشکلات احصاء شده در زمینه های تربیتی و آموزشی را بصورت مشارکتی حل نماییم.

رجبی در پایان بیان کرد: تعمیر، بازسازی و ساخت چندین سرویس بهداشتی و آبخوری، فضاسازی داخلی کلاس های مدارس، تامین کتب کنکوری، تامین اقلام سخت افزاری آموزشی همانند کامپیوتر و اقلام آزمایشگاهی برای مدارس، ساخت پله ورودی و دیوارکشی یک مدرسه، ایزوگام سقف چند مدرسه، رنگ آمیزی کلاس درس و درب ورودی، تامین اقلام ورزشی مدارس، برگزاری کلاس های مشاوره فردی، مشاوره تربیتی برای والدین، ارائه جزوات و محتوای الکترونیکی آموزشی دروس، تهیه تلویزیون، چندین گوشی ، تبلت و دستگاه دیجیتال برای دانش آموزان با همت قرارگاه و مشارکت خیرین، آموزش و پرورش، شوراها، دهیاری ها و اهالی روستاها، بخشی از دستاوردهای تشکیل جلسات شورای تعلیم و تربیت می باشد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار