خبرهای داغ:

تفکر بسیجی عامل پیشرفت جامعه است

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: تفکر بسیجی عامل پیشرفت جامعه است.
کد خبر: ۹۲۹۶۵۸۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مرتضی دهرویه مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در نشست نقد و بررسی طرح تحول بسیج ادارات با عنوان تفکر بسیجی، اداره کارآمد همزمان با هفته بسیج در جمع فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان در سالن جلسات شرکت توزیع برق با تبریک این هفته در خصوص نگاه بسیج ادارات در برنامه ها گفت:بسیج ادارات استان سمنان با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و همچنین شناسایی ظرفیت های موجود در ادارات استان با توجه به داشتن نیرو های جوان بسیجی و جهادی با یک نگاه تحولی در حال فعالیت می باشد.

دهرویه همچنین در خصوص خدمات ارائه شده به مردم در برنامه های مختلف نیز خاطر نشان کرد: سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان خدمات مختلفی را در برنامه ها وفعالیت های مختلف از طریق کمک های مومنانه و میز های خدمت جهادی به مردم ارائه نموده است و به حمدالله مشکلات زیادی نیز مرتفع گردیده است.

مسول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان همچنین در خصوص روحیه جهادی و تفکر بسیجی در کارمندان نیز افزود: به حمدالله ارتباط بسیار خوبی بین کارمندان و ارباب رجوع در ادارات استان وجود دارد. باید دانست که اگر کارمندان و مدیران در دستگاه های اجرایی دارای تفکر و روحیه بسیجی و نگاه جهادی باشند، مطمئننا تاثیرات به سزایی در جامعه خواهد داشت و ما نیز از کارمندان دستگاه های اجرای به عنوان یک نیروی کارآمد چنین انتظاراتی را داریم تا بتوانیم به نحو احسن به مردم خدمتگذاری نمایم.

در ادامه این نشست حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری سمنان ضمن تقدیر از فعالیت بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان و تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت:، بسیج جایگاه رفیعی است. اگر بررسی کنیم از ابتدای تاسیس این نهاد عظیم متوجه خواهیم شد که هر موضوعی بر دوش بسیج بوده است به خوبی انجام داده و حتی موضوع ماندگار نیز شده است.

وی ادامه داد: بسیج پیشتاز در عرصه پیشرفت کشور است. هر جا بسیج ورود کرده و در آنجا مستقر است همه کارها به خوبی انجام میشود.بسیج باعث میشود بسیاری از مسالی که مانع از پیشرفت است رخ ندهد و بهترین ها برای جامعه رقم بخورد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری سمنان همچنین در خصوص فعالیت های با برنامه مجموعه بسیج خاطر نشان ساخت: سازمان بسیج و تفکر بسیج منعطف ترین، پویاترین و به روز ترین و استراتژیک ترین سازمان هاست. چرا که در هر برهه از زمان با توجه به نیاز مردم و نیاز جامعه برنامه داشته و با نیاز کشور ماموریت خود را تغییر داده است. و هر جا رهبری اشاره کرده اند بسیج به خوبی و بدون کم و کاست ورود پیدا کرده است.

سعدالدین در خصوص یک دلی و اتحاد ادارات در پیشبرد اهداف نیز خاطر نشان ساخت:  همه با هم باید یک دل و یک صدا شویم، چرا که اهداف یکی است. اگر مدیری تفکر بسیجی داشت موفق هستیم. ما باید  نگاه و تفکر بسیجی را بشناسیم.

اساس رسیدن به تفکر بسیجی در ادارات، داشتن فرهنگ سازمانی است. فرد باید خود را فدا کند و جهاد داشته باشد تا سازمان به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: دلیل بسیاری از نا امیدی های مردم و نارضایتی مردم از دستگاه های اداری عدم وجود تفکر بسیجی در ادارات است. ما نیاز به تلاش و کار داریم.باید مشکلات را برطرف نمود تا رضایت مندی مردم از ادارات و ارگان هابیشتر و بیشتر شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین شکاری رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارمندان کشور با تبریک به مناسبت هفته بسیج در خصوص تفکر بسیجی و اداره کارآمد گفت: ما باید در بررسی موضوعات و انجام فعالیت ها در جامعه به خصوص مباحث ادارای و خدمت رسانی به مردم، فرمایشات رهبری را هدف و سر منزل موضوعات می دانیم.

شکاری همچنی در خصوص رسیدن به تمدن اسلامی خاطر نشان ساخت:چگونه رسیدن به دولت اسلامی بسیار مهم است چرا که زمینه ساز بسیاری از موضوعات در راه تمدن اسلامی می باشد و بارها نیز رهبری در خصوص موضوع دولت اسلامی فرمایشاتی را داشته اند.

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارمندان کشور همچنین در خصوص تفکر و فرهنگ بسبج در جامعه خاطر نشان ساخت:در بسیاری از کشورها از بسیاری از فعالیت و برنامه ریزی بسیجیان و حتی حرکات رزمندگان ما در زمان دفاع مقدس در جهت پیشبرد موضوعاتشان الگو برداری میشود.  ما باید مد نظر داشته باشیم که فرهنگ دفاع مقدس همچنان ادامه دارد. دفاع مقدس حال حاضر در جبهه مبارزه با کرونا است و خیلی از عزیزان در صف اول ایستاده اند و در حال مبارزه با آن هستند.این یعنی تفکر و فرهنگ بسیجی، که هر کجا جامعه به آن نیازمند است حضور دارد

وی همچنین در خصوص برنامه ریزی های انجام شده در راه رسیدن به اداره کار آمد نیز افزود:ما باید با تمام توان با چالش ها روبه رو شویم و مسیرها رو تبیین کنیم. در این راه باید آینده نگری را در معرض نقد قرار دهیم. و وضعیت فعلی را نیز هم بررسی کنیم. باید بررسی کنیم که نقش بسیج و تفکر بسیج چگونه میتواند در این راه تاثیر گذار باشد. نقاط و نکات مثبت در همه موضوعات را  ثبت  و گام های مثبت را  باید به عموم مردم اطلاع رسانی کنیم چرا بخش مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب امید دادن به مردم است. این تفکر بسیجی این روحیه جهادی این کمک رسانی های عمومی و انقلابی باید اطلاع رسانی شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها