وزیر اسبق ارشاد:

عادی سازی روابط با اسرائیل نقاب را از چهره نفاق برداشت

نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با محوریت مسئله فلسطین و با حضور میهمانان داخلی و بین المللی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۶۷۰۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

به گزارش  خبرگزاری بسیج، نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با محوریت مسئله فلسطین برگزارشد.

 
در این اجلاسیه سید محمد حسینی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی و خالد قدیمی و برخی دیگر از شخصیت های علمی و مذهبی حضور دارند.
 
 
سید محمد حسینی، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی سخنران این اجلاسیه بود.
 
 
حسینی: عادی سازی روابط با اسرائیل نقاب را از چهره نفاق برداشت
 
حسینی، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: عادی سازی روابط امارات بحرین و اسراییل یک مساله روز است و یک تفرقه در جهان اسلام ایحاد کرده اساسا، از زمان شکل گیری این رژیم همواره دغدغه مسلمانان جهان موضوع آزادی فلسطین بوده و حقی مردم فلسطین دارند که  باید ستانده شود.
 
وی افزود: بحث عادی سازی روابط به ۱۰سال پیش باز می گردد و امروز رسمی شده است و قبلا هم بوده است و نقاب نفاق از چهره برداشت.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به برخی از بازیگران این عرصه گفت: ترامپ در ماجرای عادی سازی روابط نقش مهمی داشته است، او با کره شمالی به مذاکره نشست اما راه به جایی نبرد، به جمهوری اسلامی چقدر پیغام و واسطه فرستادند و خواستند گفت وگویی داشته باشند تا ایران از مواضع خود عقب بنشیند، تهدید کردند و سردار ما را شهید کردند حتی مدتها شماره تماس می داد و می گفت که با من تماس بگیرید اما هیچ موفقیتی در کارنامه او وجود نداشته است.
 
حسینی ادامه داد: او فکر می کرد که مجددا رییس جمهور می شود اما نشد، در تعهد معامله قرن او ارتفاعات جولان را به رژیم صهیونیستی ملحق کرد و اقدامات این چنیتی را انجام داد و کشورهای دیگر را وادار کرد که اینم مسئله را بپذیرند. او برخی از کشورهای منطقه را با خود همراه کرد، وزیر خارجه آمریکا رسما این موضوع را اعلام کرد و با نیروهای منطقه خواستند ائتلافی شکل بدهند اما راه جایی نبرد.
 
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: نتانیاهو بازیگر دوم این موضوع بود، او حدود ۲۵ سال تلاش کرده تا به رغم بحران داخلی یک نکته مثبتی را ایجاد کند و به رسمیت شناساند اسراییل را یک موفقیت می دانست، همکاری های اطلاعاتی هدف دیگر او بود. البته جمهوری اسلامی در این باره به کشورهای اطراف هشدار داد. پس از مصر و اردن در سال ۱۹۸۰ و رسمی شناختن اسراییل امارت و بحرین سومین و چهارمین کشور عربی بودند که آن را به رسمیت می شناسند.
 
وی افزود: در بین کشورهای عربی نقش بن سلمان و عربستان در سایه است و بحرین قدرتی نیست. آل خلیفه هیچ پایگاه مردمی ندارد، او مجری و عروسک خیمه شب بازی عربستان است.
 
این استاد دانشگاه گفت: امارات یک کشور ثروتمند است و فکر می کند با این حرکت‌ها می تواند اقداماتی را در منطقه ایجاد کند و با تکیه بر این ثروت و جمعیت  می خواهد اهداف خود را به نتیجه برساند.
 
حسین با عنوان اینکه با مدیریت عربستان کشورهای عربی به مقابله با اسلام واقعی در منطقه گرایش یافتند، گفت: در داستان یمن حتی امارت ورود پیدا کرد، در سوریه و لیبی و حتی عراق برای تجزیه این کشور ورود پیدا کرده است، امارت سعی کرده کارهای خود را در مطقه مطرح کند. برای اینکه ننگ توجیهاتی هم دارند.
 
وی افزود: اینها به این فکر می کنند که امریکا از منطقه می رود و می خواهند خود را در منطقه پر رنگ نشان دهند. آنها به دنبال جایگزینی برای آمریکا در منطقه هستند و به همین خاطر است که با آن هم پیمان شده و او را به رسمیت می شناسند.
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه عربستان در حال قبح زدایی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است گفت: بن سلمان می خواهد نوچه های خود را جلو بفرست تا قبح زدایی کند، او نگران افکار عمومی جهان اسلام است، اینها می خواهند شرایط عادی شود و بعدها عادی سازی را نمایش دهند.
 
وی در انتهای سخنانش بیان کرد: این ماجرا باعث هماهنگی بین تمام گروه ها و احزاب فلسطین شده است، برخی افراد حماس در عربستان بازداشت شده اند، امروز تکلیف فلسطینی ها روشن است باید آنها با جبهه مقاومت همراه باشند.
 
ابوشریف: در جهان عرب حکام کشورهای اسلامی در ظاهر مسلمان هستند/ امروز حکومت فراعنه علیه مظلومان و مسلمانان است
 
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه اجلاسیه جهانی مسضعفین گفـت: ما به تمامی ادیان و تمامی امامان ایمان داریم و هیج فرقی بین رسولان قائل نیستیم، ما می گوییم تمامی ادیان برای احقاق حق برای مبارزه با باطل باید متحد شوند که در قرآن کریم به آن اشاره شده است. 
 
وی با بیان اینکه  ۱۳۳ بار اسم حضرت موسی آمده است و اسم پیامبر ۵ بار آمده است افزود: داستان حضرت موسی ۳۶ بار در قرآن کریم آمده است، داستان ایشان مبارزه علیه فرعون و طرفداری از مستضعفان است اما امروز نتانیاهو با فرعونیان برای سرکوب مستضعفین متحد شده است.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: حتی مسیحیان انجیلی در اصول و مبانی بر اساس آن باید در خدمت مستمندان باشند نه در خدمت مستکبران، اما ترامپ به فکر منافع خود است و طرفدرگار حق نیست.
 
ابوشریف با اشاره به فساد حکومت های عربی چون بحرین و امارات گفت: در جهان عرب حکام کشورهای اسلامی در ظاهر مسلمان هستند اما هیچ بویی از اسلام نبرده اند.  شاهد ائتلافی در جهان بین حکام ظالم هستیم و آنها هیج حقوقی را برای مردم در نظر نمی گیرند و این همان حرکت و سیاستی است که آمریکا و کشورهای غربی خواهان آن هستند.
 
وی با بیان اینکه پشت پرده عادی سازی این حرکت روشن است، گفت: این ائتلاف بین رژیم هایی هست که می خواهند صندلی خود را حفظ کند.
 
نماینده جنبش اسلامی افزود: دین یهود به این شکلی که امروز نمایش داده می شود نیست. امروز دین فراعنه علیه مظلومان است. مسلمانان هم به این موضوع گرفتار شده اند، حکام مسلمان نیز به جنین دردی مبتلا شده اند. ۱۴ میلیون فلسطینی هستیم که ۱۰۰ سال است بهای سیاستهای استکباری غرب را پرداخت می کنیم و دین را بازیچه دست خود کرده اند تا مردم را از حقوق خودشان دور کنند.
 
ابوشریف گفت:ما باید به عنوان مومنین در برابر سیاستهای استکباری در جهان متحد شویم آزادی مردم فلسطین و مردم جهان و منطقه هدف اساسی ماست‌ اما امروز جهان و منطقه از سوی طاغوت اداره می شود.از مردم می خواهیم با این ائتلاف علیه شیطان با استکبار مقابله کنند و با مقاومت حکومتی تشکیل شود که تمام حقوق مستضعفان را برگرداند.
 
همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم نیز اظهار کرد: پس از اشغال فلسطین و آوارگی بسیاری از انسانها و آوارگی در کسورهای همسایه، می بینیم افراد در بدترین شرایط زندگی می کنند و آمریکایی که دم از حقوق بشر می زند هیج نگاهی به این مساله ندارد.

وی افزود: رژیم صهونیستی یک حزب سیاسی است و با افراط گرایی سعی دارند از طریق دین موسی کلیم الله(ع) به اهداف خود برسند اما تمام یهودیان معتقدند که اینها تعلقی به حضرت موسی(ع) ندارد.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم تأکید کرد: همه ما باید سعی کنیم فلسطینیان مظلوم را به سرزمین آنها برگردانیم ظلمی که به آنها زیاد شده است. جمهوری اسلامی ایران در قبال حمایت از مظلومین جهان ضربه های بسیاری خورده است و ما از سوی استکبار جهانی تحریم های بسیاری برای این خاطر شده ایم.
 
فواد ایزدی نماینده جامعه اساتید نیز در این اجلاسیه،با طرح این پرسش که چرا مساله ارتباط با رژیم صهیونیستی امروز علنی شد، اظهار کرد: این رژیم ها وابسته به آمریکا بوده و نیاز است امروز ارتباطات خود را علنی کنند این در حالی است که از مردم خود تبعیت نمی کنند.
 
وی افزود:  اینها می دانند که امریکا روبه افول است و می خواهند ارباب دیگری داشته باشند و چاره ای جز حمایت از رژیم صهیونیستی ندارند.
 
ایزدی تأکید کرد: افول امریکا با در دستور کار قرار دادن خروج نیروهای خود را از کشورهای عراق و افعانستان به وضوح دیده می شود، بایدن هم به نسبت به این موضوع مردد است.
 
نماینده جامعه اساتید با ارائه تحلیلی از مشکلات کشورهایی که با رژیم صیهونیستی سازش کرده اند، اظهار کرد: این کشورها در اشتباهاند و نمی دانند که با افول آمریکا، اسراییل نیز افول پیدا خواهد کرد.
ارسال نظرات