هم‌زمان با هفته بسیج؛

آمادگی 4۰۰ بسیجی ابرکوهی برای اهداء خون به بیماران نیازمند

با اعلام کاهش ذخایر خونی در کشور، قریب به 4۰۰ بسیجی شهرستان ابرکوه با محوریت معاونت اجتماعی سپاه و کمیته خادم الشهداء، جهت اهداف خون ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۹۲۹۶۸۴۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
سرهنگ مهدی ابرقویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا که این روز‌ها بر کشور حاکم است و اعلام نیاز به خون در بیمارستان‌های سراسر کشور در پی کاهش ذخایر خونی، به معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج و کمیته خادم الشهداء مأموریت داده شد تا وارد میدان شده و جهت دعوت از مردم برای اهداء خون، فراخوان منتشر کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، افزود: در پی اعلام و انتشار فراخوان مذکور جهت اهداء خون به بیماران نیازمند، بسیجیان آمادگی خود را اعلام کردند.
ابرقویی خاطرنشان کرد: تاکنون قریب به ۴۰۰ نفر آمادگی خود را جهت اهداء خون اعلام کرده‌اند که با توجه به ظرفیت محدود خون‌گیری در شهرستان (که تنها یک روز در هفته انجام می‌شود)، روز گذشته از ۴۰ نفر خون‌گیری به عمل آمد و مابقی در هفته‌های آتی انجام خواهد شد.
وی در رابطه با شرایط اهداءکنندگان خون اذعان کرد: شرایط عمومی و کلی برای افرادی که متقاضی هستند، داشتن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال، وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم، فشارخون نرمال و احراز هویت است؛ ضمن اینکه سایر موارد مربوط به سلامت جسمی متقاضیان توسط پزشک و پرسنل حاضر در محل خون‌گیری احراز و کنترل می‌شود.
فرمانده سپاه ابرکوه تصریح کرد: در مرکز خون‌گیری شهرستان تمامی اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جهت حفظ سلامتی اهداءکنندگان و حفظ سلامتی آنان رعایت می‌شود.
ابرقویی در خاتمه ضمن تشکر از بسیجیان که همیشه در عرصه‌های مختلف پیشرو بودند، یادآور شد: سایر متقاضیان نیز می‌توانند جهت ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۳۳۷۴۴۸۹۴ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار