با توجه به اعمال محدودیت‌ها و شدت اجرای آنها در روزهای اخیر، شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان هستیم اما این روند به معنای رها کردن پروتکل‌ها نیست و مردم باید در اجرای آنها دقت لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۹۷۱۸۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج یادآور شد: با تصویب مصوبات ستاد کرونا در استان، نظارت‌ها شدت بیشتری یافته است و اصناف و مردم نیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی دارند و در چند روز گذشته شاهد کاهش تردد در بازار و اماکن شلوغ هستیم.

وی تاکید کرد: در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ترددهای غیرضروری، خودداری از برگزاری مراسم عروسی و عزا به طور قطع تعداد مبتلایان کرونا روند کاهشی خواهد داشت اما نتایج اصلی رعایت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها پس از ۲ هفته مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ایلام و چرداول همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: شهرستان‌های هلیلان و ملکشاهی زرد و مابقی شهرستان‌های ایلام نارنجی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روز گذشته ۱۴۴ ابتلای جدید کرونا در استان ثبت شد و تعداد مبتلایان به ۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر رسید.

دکتر کریمیان اضافه کرد: مجموع بهبودیافته‌های کرونا در استان نیز تاکنون ۱۹ هزار و ۶۶۴ نفر است.

وی یادآور شد: همچنین روز گذشته ۵۱ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند و تعداد بستری‌ها به ۳۰۹ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین چهار فوتی روز گذشته در استان ثبت شد و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه به ۵۵۷ نفر رسیده است.

 شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون با توجه به نبود داروی مشخص درمان آن در کشور، شیوه جدیدی از زندگی را برای مردم رقم زده و تاکنون اقدام‌های مختلفی برای کنترل این بیماری انجان گرفته است.

جدیدترین برنامه دولت، اجرای سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله‌محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار بوده که از ابتدای هفته جاری در این استان اجرا شده است.

پیش از آغاز اجرای محدودیت های جامع از اول آذرماه به مدت ۲ هفته این محدودیت ها بنابر مصوبه ستاد استانی کرونا در شهرستان های بحرانی استان ایلام اعمال و دورکاری و کاهش ساعت کار بانک ها و ادارات اجرا شد.

از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظرات