خبرهای داغ:
یکی از اکانت های نزدیک به پنتاگون می گوید؛ کشتن فخری زاده برای جلوگیری از پیشرفت نظامی نبود بلکه نجات دیپلماسی بود. فخری زاده ترور شد تا بازوان منطقه ای و دفاعی ایران قطع شود.
کد خبر: ۹۲۹۸۹۷۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

خبرگزاری بسیج قزوین: ترور دانشمندان هسته ای کشور در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد شروع شد، دوران طلایی هسته ای شدن ایران بود که انرژی هسته ای را به یک مطالبه ملی تبدیل کرد. با هر ترور، ایران برگی از پیشرفت را به نمایش می گذاشت، در حالیکه تمام کشورها و ابرقدرتها برای متوقف ساختن ایران با برخی عوامل داخلی هم گرا بودند.

در دولت سید محمد خاتمی با پذیرش تعطیلی غنی سازی اورانیوم و پروتکل الحاقی دسترسی به تمام اماکن و دانشمندان علمی و حقوقی به بازرسان داده شد تا هرکسی مورد ظن و گمان بود توسط بازرسان استنطاق شود. مجوعه کاملی از اطلاعات طبقه شدی از دانشمندان هسته ای در اختیار آژانس قرار گرفت. آمریکا به عنوان اصلی ترین تامین کننده مالی آژانس بدون واسطه اطلاعات را در اختیار اسراییل قرار داد.

وقتی افزایش سانترفیوژها و توسعه هسته ای به دنیا مخابره شد دسترسی به دانشمندان برای ترور، کار چندان سختی محسوب نمی شد. شهیدان شهریاری، رضایی نژاد، علیمحمدی، احمدی روشن و قشقایی توسط جوخه های ترور به شهادت رسیدند، اما ایران توانست با ساخت صفحات سوخت ۲۰ درصد پاسخ این ترور را بدهد.

توقف غیر ممکن بود، ناچار رو به مذاکره آوردند. توسط همان تیمی که این بار در قامت رییس جمهور و وزیر خارجه راهبری شد. پروتکل الحاقی احیا شد، در گزارشی از محل کار برخی اساتید دانشگاه در تهران بازدید سرزده شد، به تمام اماکن نظامی، افرادحقیقی و حقوقی که مورد شک و گمان بودند دسترسی پیدا کردند.

از تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات دونفر به اتهام جاسوسی دستگیر شدند. اماکن نظامی و علمی در تیررس بازرسان آژانس قرار گرفت. دستگیری جاسوسان محیط زیست که در بحث هسته ای و موشکی، نمازی، دری اصفهانی، فعالیت می کردند بهشت جاسوسان را رقم زد.

در نهایت سردار سلیمانی با بشار اسد به ایران وارد شدند. این اقدام در پوشش کامل امنیتی صورت گرفت. استعفای ظریف کمتر از یک ساعت بعد از انتشار خبر توانست اصل موضوع را به حاشیه ببرد. سردار سلیمانی ترور شد. ایران به عین الاسد حمله کرد و با سقوط هواپیمای اوکراینی و عدم کلیر آسمان کشور تلخکامی و سرشکستگی مردم بیشتر شد.

در ایام مذاکره و سازش به مجلس شورای اسلامی حمله شد. در رژه نیروهای مسلح در اهواز مردان زنان و کودکان به خاک و خون کشیده شدند، در آبان ۹۶ و ۹۸ بر اثر گرانی بنزین و اعتراض معیشتی خسارت فراوانی به کشور وارد و پرتاب ماهواره ناموفق ثبت گردید. دشمن در برآورد گام به گام خود دریافته بود که در انتقام تعلل و فراموشکار هستیم، لذا نتانیاهو گفت: هدف تاسیسات و برنامه هسته ای ایران است، می زنیم آنها قادر به واکنش نخواهند بود.

ترامپ در ریتوییتی می گوید: هنوز در انتقام سردار سلیمانی مانده اند. یکی از اکانت های نزدیک به پنتاگون می گوید: کشتن فخری زاده برای جلوگیری از پیشرفت نظامی نبود بلکه نجات دیپلماسی بود. فخری زاده ترور شد تا بازوان منطقه ای و دفاعی ایران قطع شود.

چند گزینه مطرح است پالس هایی که از طرف جبهه وابسته به آمریکا صادر می شود و برخی در داخل تئوریزه می کنند جالب است. ابتدا بازگشت به گزینه مذاکره در سایه تهدید و تطمیع یا سیاست چماق و هویچ که دولت مردان نسبت به مذاکره پالس هایی دادند.

دوم: وارد کردن ایران در یک جنگ تمام عیار با عربستان، اسراییل و آمریکا در منطقه که طبق اختیارات رییس جمهور آمریکا می تواند بدون مجوز اعلان جنگ۲۰ روزه کند و دولت بعدی را در شرایط جنگی قرار دهد.

سوم: اسراییل متوجه شده است که وضعیت اقتصادی ایران پاسخگوی جنگ نیست. لذا با خیال راحت دست به ترور و انتحار می زند و اتاق فکر این رژیم در دبی مدیریت می شود.

نگارنده: فاطمه جهانبخش

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها