خبرهای داغ:
رئیس مجمع جهادگران استان قم خبر داد:
رئیس مجمع جهادگران استان قم از افزایش دوبرابری گروه‌های جهادی در ایام کرونا در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۹۰۹۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا طلوعی در میزگرد خدمات گروه‌های جهادی در مقابله با بیماری کرونا که در دفتر پایگاه خبری قم فردا، برگزار شد، با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در کنار بیماران کرونایی، اظهار داشت: بسیج ثابت کرده است که در همه بحران‌ها چه در دوران دفاع مقدس و چه در بحران‌هایی بعد از دفاع مقدس همواره در خدمت‌رسانی حاضر بوده‌اند.

وی ادامه داد: کرونا یک بیماری و اپیدمی بین‌المللی است، اما ورود بسیج به عرصه مبارزه با کرونا بود که یک نقطه مثبت بود که فقط در کشورمان رخ داد.

رئیس مجمع جهادگران استان قم تصریح کرد: یک بسیجی در هرکجا که احساس کند نیاز به او هست حاضر است و این مهم در طی بحران‌های مختلف ثابت شده است.

وی ورود گروه‌های جهادی به مبارزه با کرونا را موردتوجه قرارداد و گفت: در خصوص کرونا قبلاً از این‌که قرارگاه‌ها شکل بگیرد گروه‌های جهادی در مرحله اول برای تولید ماسک و ضدعفونی معابر حضور پیدا کردند و بعد از آن سازماندهی شکل گرفت و محله بندی شد و مأموریت‌های مختلفی برای گروه‌های جهادی تعریف شد.

طلوعی به افزایش گروه‌های جهادی ثبت شده در استان اشاره کرد و ابراز داشت: قبل از وجود بروز کرونا ۲۰۰ گروه جهادی وجود داشت که امروز نزدیک به ۴۰۰ گروه جهادی ثبت شده است.

وی خدمات گروه‌های جهادی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: در زمینه تولید ماسک، ضدعفونی معابر و منازل، حضور در بیمارستان‌ها و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه بسیجیان وارد عمل شدند.

طلوعی تأکید کرد: طرح‌های خوبی از دل گروه‌های جهادی بیرون آمد که تعقیب بیماران کرونایی یکی از این طرح‌ها بود که در کل کشور اجرایی شد.

وی به اقدامات شاخص گروه‌های جهادی در قم اشاره کرد و بیان داشت: یک اقدام جهادی که گروه‌های جهادی انجام‌دادن غسل دادن اموات کرونایی بود به‌طوری‌که این مسئله از قم شروع و بعد در استان‌های دیگر هم اجرایی شد.

طلوعی رسیدگی به بیماران در منازل را یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص گروه‌های جهادی دانست و گفت: خود جهادگران هم در معرض بیماری بودند، اما با یک روحیه بسیار بالایی در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مخصوصاً در بیمارستان‌ها حضور یافتند که ستودنی است.

وی به اقدامات دشمنان نظام نیز اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان قم را می‌خواستند مرکز شیوع جلوه دهند درحالی‌که قم نه مرز هوایی و نه مرز زمینی داشت.

طلوعی در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی نشان‌دادن در هر عرصه‌ای که وارد شوند، می‌توانند موفق و مؤثر بوده و برای هر مسئولی موتور محرکی باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها