فرماندار مشگین‌شهر گفت: طی هفته اول اجرای طرح شهید سلیمانی در مشگین‌شهر برای مقابله با کرونا، ۶۵ هزار نفر غربالگری و ۳۹۵ فرد مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شدند.
کد خبر: ۹۲۹۹۸۰۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

 غربالگری ۶۵ هزار مشگین‌شهری در هفته اول طرح شهید سلیمانی

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان اردبیل، اکبر صمدی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونای مشگین‌شهر اظهار کرد: در هفته اول اجرای طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مشگین‌شهر برای مقابله با کرونا، ۶۵ هزار نفر غربالگری شدند که از این تعداد، ۳۹۵ فرد مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شده و ۴۴۱ نفر نیز دارای بیماری زمینه‌ای و در معرض خطر هستند.

وی افزود: کمیته‌های پنج‌گانه قرارگاه عملیاتی سردار شهید سلیمانی شهرستان مشگین‌شهر فعال بوده و تیم‌های عملیاتی، اجرایی، حمایتی، مراقبتی و نظارتی سازمان‌دهی شده‌اند و به‌صورت محله محور توسط فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و با همکاری عوامل انتظامی، بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، شهرداری، صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی فعالیت می‌نمایند.

توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی و ۱۰ هزار ماسک و محلول ضدعفونی

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: وضعیت همه افراد مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا توسط تیم‌های مراقبتی پیگیری و در منزل و یا نقاهتگاه‌ها نگهداری و درمان می‌شوند و در صورت لزوم به بیمارستان ولی‌عصر(عج) ارجاع می‌گردند.

صمدی گفت: بیش از ۲۵۰ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه و همچنین ۱۰ هزار ماسک و محلول ضدعفونی کننده به‌عنوان بسته‌های بهداشتی در میان نیازمندان و جمعیت هدف توزیع شد.

وی بیان کرد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی و تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

ارسال نظرات