خبرهای داغ:
جمالی پورگفت: تبدیل اتفاقات داخلی به بگومگو های سیاسی، موجب سواستفاده دشمن می شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، باید از این فرصت ها برای همبستگی اجتماعی و تقویت وحدت جامعه علیه دشمن استفاده نماییم.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۳۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند بزرگ و شخصیت برجسته علمی کشور شهید محسن فخری زاده که به دست دشمنان کوردل انقلاب اتفاق افتاد بیان کرد: ترور در فرهنگ انسانی یک حرکت زشت و پلید است. اینکه یک فردی بدون داشتن سلاح و محاربه در یک فضای آرام و اجتماعی زندگی و تردد می کند و یک کار رذیلانه کمین و گرفتن جان آن فرد اتفاق می افتد، در تمام فرهنگ های انسانی محکوم و مذموم است و امروز این عمل از سوی جامعه جهانی در حال محکومیت است.

ایران مملو از نیروهای جوان، خلاق، دانشمند، فکور است

وی با اشاره به تغییر رویکرد دشمنان از ترور شخصیت های سیاسی در گذشته به ترور شخصیت های علمی در حال حاضر گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی با این حرکت ها مواجه بوده و در گذشته شخصیت های سیاسی هدف ترور بودند و امروز این حرکت ها به سوی شخصیت های موثر برجسته علمی و توسعه ای در حال حرکت است. دشمن خوب می داند که توسعه و پیشرفت کشور به دست شخصیت های علمی است.

استاندار قزوین اظهار کرد: درست است که با ترور این شخصیت های علمی سختی هایی در این خصوص ایجاد می شود اما در مسیر توسعه کشور خللی وارد نمی شود و الحمدلله روز به روز حرکت کشور در حوزه توسعه ای جهش بالایی داشته است. به باور دشمن این ترورها می تواند مانعی در پیشرفت کشور ایجاد کند اما این تفکری کوردلانه است چرا که امروز ایران مملو از نیروهای جوان، خلاق، دانشمند، فکور است و باید بداند با حذف نیروهای علمی راه به جایی نخواهد برد و دانشمندان تربیت شده این شهدای گرانقدر جایگزین شده و حرکت دشمن را با شتاب بیشتری پی می گیرند.

یکی از عوامل ترور، اختلافات داخلی است

جمالی پور با اشاره به اینکه یکی از عوامل ترور، اختلافات داخلی است عنوان کرد: اختلافات و زیاده خواهی های داخلی و تخریب هایی که علیه هم رقم می خورد این فرصت را به دشمن می دهد که اقدامات مذمومانه را انجام دهد. دشمن همیشه از انسجام و وحدت ما ترسیده و لذا سعی کرده با توجه به این شاخصه جامعه اسلامی ما، خطا نکرده و به نوعی برای خود ایجاد خسارت نکند.

وی افزود: دشمن با سواستفاده از اختلافات موجود در کشور، متاسفانه فرصت های دیگری را هم از ما گرفته و در حوزه سیاسی این رفتارها فرصت هایی برای دشمن ایجاد می کند که بتواند نقش آفرینی بیشتری نماید. تهدیدات ایجاد شده موجب دل نگرانی مردم می شود به ویژه ترورهایی که در حوزه علمی صورت می گیرد.

نباید شهید را تبدیل به منافع سیاسی و جناحی نماییم

مدیرارشد اجرایی استان اضافه کرد: باید دست دشمن را بخوانیم و به ارزش ها و اصالت ها برگردیم و از دامن زدن به اختلافات پرهیز نماییم. تبدیل اتفاقات داخلی به بگومگو های سیاسی، موجب سواستفاده دشمن می شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، باید از این فرصت ها برای همبستگی اجتماعی، ملی و تقویت وحدت جامعه علیه دشمن استفاده نماییم. شهدا مظهر وحدت و انسجام ملی هستند. اگر شهید را تبدیل به منافع سیاسی و جناحی نماییم بزرگترین آسیب به امنیت ملی وارد می شود. چرا که شهدا متعلق به ملت ایران و توسعه و پیشرفت کشور هستند.

جمالی پور در ادامه یادآور شد: با توجه به وصایای شهدا، یکی از آرمان های ایشان در زندگی، تمامیت ارضی مملکت، حفظ استقلال و به نوعی حفظ ارزش های اجتماعی، معنوی، مذهبی در جامعه است و هیچ شهیدی به خاطر ارزش سیاسی هیچ گروهی شهید نشده است. شهدا برای ارزش های بزرگ دینی، اجتماعی، ملی خود جهاد کردند. لذا شهادت این مردان بزرگ باید ما را به یک همبستگی و پیوستگی برساند و اگر ما از این فرصت شهید برای تقویت همبستگی ملی و گذشت از منافع جریانی و حزبی به نفع منافع ملی استفاده کنیم قطعا در مقابل دشمن موفق خواهیم بود.

در مقابل تبلیغات رسانه ای غرب، باید هوشیارانه عمل کرد

استاندار قزوین با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه های معاند در جهت دهی به شهادت شهید محسن فخری زاده تصریح کرد: شبکه های خبری بیگانه تفرقه افکنی را گسترش می دهند. امروز شرایط کشور حساس بوده و قطعا اتحاد و انسجام با درک درست شرایط و تبدیل این تهدیدات به فرصت های بزرگ می تواند آینده بهتری را برای مردم و انقلاب رقم می زند.

وی اضافه کرد: باید هوشیار باشیم. ترور شخصیت ها و کشتار ها در اروپا و آمریکا روزانه اتفاق می افتد اما هرگز رسانه ای نمی شود در حالیکه کوچکترین اتفاق در کشور ما از سوی این رسانه ها به راحتی به عنوان یک تهدید بزرگ مطرح می شود و درک درست این موضوع از سوی مردم قطعا این توطئه ها را نقش برآب خواهد کرد. انقلاب ما یک انقلاب استکبار ستیزی بوده و قطعا با ظهور انقلاب، منافع برخی کشورها در چنگ اندازی به منابع داخلی کشور به هم ریخت و لذا موجب ایجاد تهدیدهای فراوان از سوی این دشمنان برای کشور ما بوده و همیشه به نوعی به دنبال غبارآلود کردن فضا هستند.

شهید سلیمانی، نمونه بارز یک مسوول انقلاب و مردمی است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید حرکت کشور به سویی باشد که رضایتمندی مردم در آن اتفاق افتاد. اینکه برخی به اشتباه گمان می کنند مردم در کشور نقشی ندارند، اولین تهدید برای مملکت است. اگر بخواهیم در مقابل دسیسه ها و توطئه ها موفق باشیم، نیازمند یک ارتباط دو طرفه عمیق بین مردم و مسوولان هستیم. امنیت پایدار در کشور زمانی رقم می خورد که هم مردم و هم مسوولان حرف یکدیگر را بشنوند و به آن عمل کنند.

مدیر ارشد اجرایی استان با اشاره به این که شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک مسوول انقلابی و مردمی بود: شهید سلیمانی از مردم و برای مردم بود و حزب و جناح هیچ نقشی در ارائه خدمت این شهید گرانقدر و چهره ملی نداشت. امروز با توجه به این شرایط که دشمن همه ظرفیت خود را برای ضربه زدن به انقلاب بسیج کرده و به نوعی در تلاش برای ایجاد دو دستگی بین مردم و حکومت می باشد باید پیام مردم، سخن و مطالبه مردم را به خوبی گوش کرده و با درک این سخنان به آن عمل کنیم تا قدرت و امنیت پایدار در کشور رقم بخورد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها