طرح مدیریت و کنترل محله محور ویروس کرونا با کمک نیروهای بسیج و داوطلبین مردمی، در یک دوره 4 ماهه، با حضور استاندار و فرمانده سپاه ناحیه امیرالمومنین (ع) آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۰۳۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، طرح مدیریت و کنترل محله محور ویروس کرونا با کمک نیروهای بسیج و داوطلبین مردمی امروز یازدهم آذر ماه 99 در استان ایلام آغاز شد.

مریدی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ایلام درحاشیه این مراسم گفت : مدیریت و کنترل ویروس کرونا با هدف های آگاهی بخشی، آموزش، بیمار یابی، قرنطینه خانگی، تشخیص، و و ارائه سایر خدمات بهداشتی، با کمک بسیجیان و داوطلبین طی یک دوره 4 ماهه  به انجام می رسد.

معروف بسطامی در حاشیه افتتاح طرح ملی سلامت محور شهید قاسم سلیمانی یادآور شد: مردم در واقع باید محور این طرح باشند تا اهداف اجرای طرح که بیماریابی و قرنطینه هدفمند و هوشمند است به درستی انجام بگیرد.

وی افزود: این طرح جایگزین سایر طرح های گذشته شده است و کنترل جمعیت مبتلایان، ساماندهی و درمان آنها از اولویت های طرح به شمار می رود.

بسطامی یادآور شد: در طرح شهید سلیمانی دستگاه های مختلف پای کار آمده اند ولی همکاری مردم و حضور بسیج در دل مردم و مشارکت هیات امنای مساجد از بخش های اصلی و اساسی طرح است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز گفت: طرح سلامت محور شهید قاسم سلیمانی که طرح مدیریت هوشمند کرونا با مشارکت مردم، بسیج و مسوولان است در مناطق مختلف استان از امروز آغاز به کار کرد.

سرهنگ قدرت اله کریمیان افزود: استان ایلام به ۱۵ منطقه و ۶۵ بلوک تقسیم شده است و هر بلوک یک کمیته عملیاتی برای مدیریت طرح دارد.

وی اظهار داشت: این طرح دارای سه حوزه مراقبتی، حمایتی و قرنطینه است که ۴۰۰ تیم بسیج در حوزه حمایتی، ۸۴ تیم در حوزه مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی و ۲۶۵ تیم در حوزه نظارتی و رهگیری با مشارکت هلال احمر، سپاه و دانشگاه سازماندهی شده و آموزش دیده اند و در این سه حوزه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی حضور پویا دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان ایلام نیز گفت: دورنمای این طرح کاهش تعداد بستری ها به ۵۰ درصد، کاهش میزان فوتی ها به ۴۰ درصد و پوشش قراردادن ۸۰ درصد مردم جامعه در حوزه های مراقبتی، حمایتی و قرنطینه است.

سرهنگ حیدر الفتی افزود: این طرح در یک بازه زمانی چهارماهه از آذرماه تا پایان سال جاری انجام می گیرد تا ریشه این ویروس که لطمه های زیادی را بر استان وارد کرد، خشکانده شود.

 طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی در مرکز جامع سلامت شهری و روستایی محله مهرآباد(بانبرز) ایلام با حضور مسوولان و جمعی از ساکنان این منطقه از امروز آغاز به کار کرد.

استان ایلام در ماه های مهر و آبان در وضعیت سیاه کرونا قرار داشت که با اعمال محدودیت های متنوع اکنون وضعیت کلی استان قرمز است و برخی نقاط نیز به رنگ نارنجی و زرد درآمده اند.

 

ارسال نظرات