فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: همه باید در تشکیل قرارگاه های محله محور همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۶۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان ؛ سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: بسیج متولد مسجد است و باید نقش اصلی خود را در مساجد ایفا کند .

وی با اشاره به تلاش ها برای ایجاد قرارگاه های محله محور افزود: ایجاد قرارگاه های محله محور تکلیفی است که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده و همه باید در ایجاد این قرارگاه ها همکاری داشته باشند .

او با اشاره به ترور دانشمند هسته ای  شهید دکتر فخری زاده ادامه داد: انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته همواره با مشکلاتی همچون ترور دانشمندان رو به رو بوده که این مشکلات نتوانسته در سرعت رسیدن به اهداف انقلاب تاثیری بگذارد.

سردار دامغانی تصریح کرد: امروز هر مسئولی در هر پستی که قرار دارد باید تلاش کند تا بهترین عملکرد خود را در جهت حل مشکلات مردم ارائه دهد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: باور ما بر این است که مساجد باید سنگر عملیات های مختلف در محلات باشند و باید تمام پایگاه های محلات به صورت محله محور عمل کنند.

وی افزود: در هر محله باید قرارگاهی ایجاد شود که حیطه وظایف آن حل مشکلات مردم محله ی خود و در این قرارگاه ها روحانیت نقش اساسی را ایفا کنند.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این دیدار گفت: مساجد اگر در محلات محور قرار گیرند می توانند مشکلات را حل کنند و نقش مساجد در قرارگاه های محله ای محوری است.

وی افزود: در طول ایام شیوع کرونا در استان حدود 800 نفر از طلاب به مردم خدمت کردند که این افراد در قرارگاه امام صادق (ع) سازماندهی شدند.

او تصریح کرد: 49 گروه جهادی با حضور این 800 طلبه جهادی در استان شکل گرفت که این گروه ها در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

حجت الاسلام شکری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان در این دیدار گفت: بهترین مدل حکومتی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایجاد قرارگاه های محله محور است که نیاز است همه در ایجاد آن همکاری داشته باشند.

وی افزود: باید تلاش شود تا از همه ظرفیت ها در محلات برای حل مشکلات مردم استفاده شود که این محله محوری خود نیز می تواند موجب پاسداری از انقلاب اسلامی گردد.

حجت الاسلام تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این دیدار گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به طور کامل آماده همکاری در جهت ایجاد قرارگاه های محله محور است .

وی افزود: در اجرای طرح قرارگاه های محله محور هیئت امنای مسجاد باید پایش شوند و از تمام ظرفیت های مساجد برای اجرای هر چه بهتر این طرح استفاده شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها