فرماندار اردبیل گفت: با اجرای طرح محدودیت کرونایی در اردبیل ۸۴ واحد صنفی متخلف پلمب و ۷۴ مورد نیز به دستگاه قضائی معرفی شده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۶۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

 ۸۴ واحد صنفی متخلف در اردبیل پلمب شد

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان اردبیل، جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا با حضور فرمانداران استان اردبیل برگزار شد و در این جلسه هر کدام از مسئولان به ارائه عملکردهای خود در این حوزه پرداختند و لزوم محدودیت‌های مقابله با کرونا را در شهرستان‌ها را لازم و اجباری عنوان کردند.

همچنین در این جلسه به لزوم هوشمندسازی محدودیت‌ها در سطح شهر پرداخته شد و بررسی و پایش مستمر افراد ناقل و شناسایی افراد بیمار جزو اولویت‌های اصلی قرار گرفت.

طرح شهید سلیمانی به صورت کامل در اردبیل اجرا می‌شود

در اینباره مسعود امامی‌یگانه فرماندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح غربالگری در اردبیل اظهار داشت: تاکنون اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح شهر با غربالگری یک هزار و 724 نفر مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا انجام یافته و اقدامات لازم در راستای انتقال به نقاهتگاه، قرنطینه خانگی و موارد مربوطه محقق شده است.

وی با اشاره به این که تاکنون غربالگری 41 درصد از افراد این شهرستان انجام یافته است گفت: با اجرای طرح محدودیت کرونایی در اردبیل نیز 84 واحد صنفی متخلف پلمب و 74 مورد نیز به دستگاه قضائی معرفی شده است که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری‌های لازم مبنای کار باشد.

امامی‌یگانه ادامه داد: در این زمینه همکاری‌های خوبی در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در حال رخ دادن است که انتظار می‌رود با همکار‌ی‌های انجام یافته زنجیره انتقال این ویروس هر چه سریع‌تر قطع و شاهد بهبود وضعیت کنونی شهرمان باشیم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: برخورد با برگزاری مراسم ترحیم با هدف جلوگیری از هر گونه ازدحام توسط شهرداری اردبیل در دستور کار است و چراغ‌های تزئینی شهر نیز از ساعت 21 به بعد خاموش می‌شود چرا که به دنبال تحقق نظارت‌های جدی در اجرای این طرح هستیم.

وی افزود: تاکنون اعمال قانون برای سه هزار و 551 راننده متخلف پلاک بومی انجام یافته و 56 مورد غیربومی نیز در سطح شهر تردد داشتند که به همین منظور برخوردهای لازم در این زمینه انجام یافته است و به علاوه برای فرهنگ‌سازی‌های لازم و جلوگیری از شیوع ویروس در روستاها نیز تمهیداتی به عمل آمده و اکیپ‌های نظارتی در روستاهای اردبیل مستقر شده‌اند.

اجرای طرح ضربتی قلیانسراها در پارس‌آباد

در ادامه ابراهیم امامی فرماندار پارس‌آباد از اجرای طرح ضربتی تعطیلی قلیانسراها در سطح شهرستان تا پایان محدودیت های کرونایی خبر داد و بیان کرد: به همین منظور تاکنون 20 قلیانسرا در سطح شهرستان پلمب شده است چرا که متأسفانه علی‌رغم هشدارهای داده شده اما همچنان عده‌ای در خفایا و پنهانی به فعالیت در این زمینه پرداخته‌اند.

وی بیان کرد: شناسایی 43 محل سرو قلیان طبق گزارشات مردمی و بازرسی اصنافیان محقق شده بود که به همین منظور تیم ضربتی با همکاری نیروی انتظامی در سطح شهرستان تشکیل یافت و این افراد به جرم تهدید سلامت مردم به دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.

فرماندار پارس‌آباد ادامه داد: اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی با جدیت و به دور از هر گونه کوتاهی و اغماضی با هدف تأمین سلامتی مردم در سطح شهرستان قابل اجراست و در این زمینه انتظار ما همکاری مردم و اصناف و بازاریان است تا هر چه سریع‌تر این ویروس را شکست دهیم.

امامی گفت: انتظار ما از مردم این است که با افراد متخلف همکاری نداشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و پنهان‌کاری‌ها موضوع را سریعاً به فرمانداری اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی‌های لازم انجام یابد.

90 درصد مردم در طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونا غربالگری شدند

اکبر صمدی فرماندار مشگین‌شهر نیز در ادامه با اشاره به این که 90 درصد مردم مشگین‌شهر در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها همکاری کرده‌اند افزود: به همین منظور 105 واحد صنفی جریمه و 465 واحد دیگر پلمب شده‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به این که این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد بنابراین تمامی رده‌های شغلی به جز رده شغلی یک در تعطیلی کامل به سر می‌برد و از ورود و تردد خودروهای غیربومی در سطح شهر ممانعت‌های لازم به عمل می‌آید.

صمدی ادامه داد: خوشبختانه اجرای این طرح در شهرستان با وضعیت مطلوبی در حال ادامه است و با توجه به این که این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری است تمامی مراکز تفریحی، اقامتی، گردشگری و آبدرمانی‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: امید می‌رود با همکاری مردم و رعایت همه‌جانبه پروتکل‌ها شاهد اجرای هر چه مطلوب این طرح در شهرستان باشیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که به همین منظور در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی 50 درصد جمعیت شهرستان را تاکنون غربالگری کرده‌ایم.

صمدی افزود: در حال حاضر در حدود 77 هزار و 859 نفر در این شهرستان در قالب این طرح غربالگری شده‌اند و 743 نفر فرد معرض خطر و دارای بیماری زمینه‌ای شناسایی شده و 544 نفر فرد مشکوک و مبتلا به کرونا شناسایی شده که به همین منظور 350 نفر در قرنطینه خانگی و 67 نفر برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

تعطیلی اصناف پرخطر در شهرستان نیر

 شجاع اقبالی فرماندار شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به این که اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در نیر نیز در حال اجراست گفت: در قالب اجرای این طرح از تردد خودروها در ساعات مشخص جلوگیری به عمل می‌آید و اصناف پرخطر نیز فعلاً تعطیل هستند.

وی بیان کرد: تمام تلاش و جدیت ما بر این است که بتوانیم با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح استان وضعیت کرونا را به کم‌ترین میزان برسانیم و هر چه سریع‌تر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس باشیم که به همین منظور همکاری مردم حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان نیر از برگزاری مانور ساعت صفر در شهرستان خبر داد و گفت: این مانور پس از اعلام موقعیت یک حادثه فرضی به تناسب زمان حضور مجموعه ادارات انجام گرفت.

ارسال نظرات