خبرهای داغ:
همزمان با روز جهانی معلولین ساخت بزرگترین مجتمع جسمی- حرکتی دانش آموزان در تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۷۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بزرگترین مجتمع جسمی- حرکتی دانش آموزان به مساحت نزدیک  به ۶ هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت خیر نیک اندیش کاوه خداپرست احداث می‌شود.

حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ارتباط ویدئو کنفرانسی کلنگ زنی این مجتمع گفت: این مجتمع یکصد و پنجمین مدرسه استثنایی کشور و بیست و هفتمین مدرسه جسمی حرکتی کشور است.

حسینی با اشاره به اصول هفتگانه حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی گفت: توسعه انسان مبنا، پذیرش تفاوت‌های فردی، تطابق سازی، نظام تلفیقی فراگیر، توانمند سازی، توسعه فرصت آفرینی و تعادل بخشی و ایجاد عدالت هفت اصل حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

او افزود: بر اساس رویکرد عدالت آموزشی همه انسان‌ها با تفاوت‌های فردی نیاز به آموزش دارند و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نیز بخشی از جامعه هستند که باید برای آموزش آن‌ها تمامی شرایط مهیا شود.

حسینی گفت: روز جهانی معلولین به ما یادآوری می‌کند که دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را بر اساس این ۷ اصل مورد توجه و نگاه خود قرار دهیم تا از طریق مدارس و تعلیم و تربیت زمینه توسعه و شکوفایی آن‌ها در جامعه فراهم شود.

سه هزار و ۸۵۰ دانش آموز استثنایی در آذربایجان شرقی مشغول تحصیل اند.

ارسال نظرات