نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

هنرتعهد آفرین همراه بامعنویت موتور حرکت فرهنگی موثر است/ضرورت پرداختن هنرمندان به سوژه های ناب استان

امام‌جمعه اراک گفت: استان مرکزی مرکز شهادت و مهد مفاخر است و امروز نیاز است این انسان‌های بزرگ به نسل جوان معرفی شوند و جامعه هنری بسیار در این خصوص می‌تواند مؤثر باشد.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۷۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز در آئین رونمایی از پوستر "هنرمندان جهادگر ، مدافع سلامت" گفت: بسیج کردن هنرمندان استان مرکزی و راه‌اندازی یادواره سراسری شعر فخر ایران در تبیین شخصیت برجسته دانشمند شهید محسن فخری زاده یک ضرورت بود و می تواند موجب آثار و برکات زیادی برای نسل جوان باشد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبیین شخصیت شهید فخری زاده یک ضرورت است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ باید به آن توجه داشته باشند و تولیدات فاخر در این راستا تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موتورهای حرکت فرهنگی، هنر است افزود: هنر تعهد آفرین که همراه با معنویت باشد و بتواند ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلام ناب محمدی را ترویج کند مورد تائید اسلام و نظام اسلامی است.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: هنر موسیقی نیز باید اهداف و آرمان‌های اصیل اسلام ناب را بیان کند و در راستای ترویج فرهنگ حسینی، فاطمی و مهدوی استفاده شود.

وی اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند در راستای فرهنگ‌سازی اسلامی در بین کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار باشند و با قلم‌ها و دستان توانمندشان می‌توانند حماسه‌های زیادی بیافرینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی که در عرصه‌های زیادی پیشتاز است امروز باید در همه زمینه‌های فرهنگی نیز پیشتاز باشد چراکه سوژه‌های زیادی در این استان رشد و تربیت پیداکرده‌اند که نیاز به تبیین و معرفی دارند.

دری نجف‌آبادی افزود: شهید محسن فخری زاده یک سوژه بسیار مناسب برای انجام اقدامات فرهنگی و فاخر است که جامعه هنری استان باید برای تبیین شخصیت این دانشمند برجسته همت بیشتری از خود نشان دهد.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: استان مرکزی مرکز شهادت و مهد مفاخر است و امروز نیاز است این انسان‌های بزرگ به نسل جوان معرفی شوند و جامعه هنری بسیار در این خصوص می‌تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: در طی این ایام کرونا انسان‌ها و شخصیت‌های بزرگی از دست دادیم که خود هرکدام به‌عنوان سفیران برتر در حوزه‌های مختلفی بودند و از سرمایه‌های نظام اسلامی محسوب می‌شدند و نباید از معرفی آنها غفلت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: معرفی شخصیت‌های بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی باید به نحوی باشد که جوانان بتوانند از آنها الگوبرداری کنند چراکه این شخصیت‌ها شاخصه‌های مهمی همچون عشق به اسلام و اهل‌بیت(ع) و استکبارستیزی دارند که امروز می‌تواند برای جوانان راهگشا باشد.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امروز در شرایطی که با بیماری منحوس کرونا و آنفولانزا مواجه هستیم باید مراقبت فردی و جمعی را بالا ببریم و نباید لحظه‌ای از این شرایط غافل باشیم چراکه لحظه‌ای غفلت آسیب‌های زیادی وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه ما در برابر آرمان‌های امام و شهدا و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی مسئول هستیم و نباید لحظه‌ای در برابر آنها بی‌تفاوت عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار