غربالگری کرونایی 24هزار خانوار تا این لحظه در رشت

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: تاکنون حدود ۲۴ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی در رشت مورد بازدید و غربالگری قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۰۱۲۶۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار سید اکبر قاسمی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران کرونا و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در پایگاه‌های مقاومت اظهار داشت: فعالیت قرارگاه سلیمانی‌ها با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19  در شهرستان رشت با همکاری‌ نیروهای بهداشت و درمان آغاز شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: در راستای این طرح در شهرستان رشت 214 تیم سازماندهی شده و 24 هزار خانوار مورد بازدید و غربالگری قرار گرفتند و افرادی که مشکوک به کرونا هستند شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند اما کسانی که وضعیتشان حاد نباشد در منزل و یا نقاهتگاه‌ها به مدت 14روز قرنطینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در رشت هتل المپیک جهت قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا که مکان مناسب ندارند تعیین شد افزود: در طرح شهید سلیمانی در هر خانواده یک سفیر سلامت تعیین و انتخاب می‌شود و اگر مشکلی و بیماری برای هر‌یک از اعضای خانواده مشاهده  شد توسط آن سفیر به شماره‌هایی که در اختیارش قرار داده می‌شود  تماس می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: شماره 4030 دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و یا شماره‌های همراه مسئولان پایگاه از جمله شماره‌های تماسی است که در اختیار سفیران سلامت در خانواده قرار می‌گیرد تا در این طرح هر یک پایگاه یک مرکز درمانی باشد.

قاسمی با اشاره به تعداد 250 هزار خانوار در شهرستان رشت جهت غربالگری و اینکه 10 درصد از این طرح تاکنون در رشت انجام شده است اظهار داشت: هم‌اکنون 24 هزار خانوار مورد غربالگری قرار گرفتند؛ این طرح همچنان ادامه دارد و تا پایان بازدید همه منازل و خانوار ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار