خبرهای داغ:
در منتهی الیه تنهایی جهان کرونایی؛

قرارگاهی از جنس حاج قاسم/بسیجی با اذن مقتدایش جهادگر می شود

بعضی ها وقتی هستند برکت جاری اند و وقتی که دیگر نیستند، حتی نامشان گره گشای دردهایی است که با هیچ مرهمی درمان نمی شود. طرح شهید سلیمانی، طرحی است که مانند صاحب نامش گره ها گشوده از مشکل ها.
کد خبر: ۹۳۰۱۵۶۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، مدیریت جهادی در دهه نخستین انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی که استوار بر ارزش های اسلامی بود، با وجود محدودیت در منابع و سرمایه های مادی، با تکیه بر نیروی انسانی خود (جهادگران) توانست بهره وری بالاتری نسبت به دیگر سازمان های کشور ارائه دهد؛ از این رو بررسی نقش نیروی انسانی و ویژگی های جهادگران در تبیین موضوع مدیریت جهادی باید مورد توجه قرار گیرد.

امروز کشور با مدیریت جهادی توانسته عرصه های زیادی را در بحث محرومیت زدایی، کمک رسانی و غیره ایجاد نماید و آنچه اهمیت این مدیریت را برای همگان بیان می کند اقدامات جهادی با محوریت مدیریت جهادی در قالب قرارگاه شهید سلیمانی در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری منحوس کروناست که چندی است سایه بر جهان و بر کشور ما انداخته است.

طرح شهید سلیمانی، در قالب تیم های تخصصی و جهادگر در لبیک به منویات مقام معظم رهبری طراحی شد و چندی است در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در حال اجراست.

استان قزوین نیز با حضور جهادگران بسیجی این طرح را چندی است اجرا می کند و یکی از شهرستانهای فعال در اجرای این طرح شهرستان البرز با محوریت سپاه امام رضا(ع) این شهرستان است که با حضور بسیجیان جهادگر این سپاه، بیماران کرونایی شناسایی و در منزل قرنطینه و با حضور تیم های تخصصی این قرارگاه درمان می شوند.

فعالیت ۳۶۰ بسیجی جهادگر در قالب تیم های تخصصی در طرح شهید سلیمانی

سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین در این خصوص بیان کرد: در شهرستان البرز پس از ابلاغ جهت راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی، این قرارگاه با حضور مسوولان مربوطه در فرمانداری شهرستان شکل گرفت و چند جلسه جهت عملیاتی کردن طرح ایجاد شد.

وی گفت: در همین راستا ۲۹ منطقه تعریف شده که این تعداد بین ۱۱ حوزه مقاومت تقسیم شده و در حال حاضر ۳۶۰ نفر بسیجی جهادگر در قالب تیم های مراقبتی، نظارتی، حمایتی در حال فعالیت هستند که با هدف پیشگیری و قطع زنجیره کوید ۱۹ و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان ویروس کرونا در حال اجرای برنامه های این قرارگاه می باشند.۴۰۳ نفر در سطح شهرستان از طریق این تیم ها شناسایی شدند که در منزل قرنطینه هستند.

وی ادامه داد: یک هفته است که این طرح عملیاتی شده و کمیته ای جهت سرکشی به این پایگاه ها برای رفع موانع و تسریع در روند کار تشکیل شده و با تعامل شبکه بهداشت و روحیه جهادی بسیجیان هم افزایی خوبی در سطح شهرستان وجود دارد و امروز در سطح شهرستان هیچ بیماری در بیمارستان بستری نیست.

توزیع ۲۸۴ بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده بیماران کرونایی

سرهنگ طاهرخانی اظهار کرد: بسیج اصناف در کنار اداره صمت، پای کار آمده و کار به قوت اجرا می شود و نکته مهم همراهی مردم با این طرح بوده که اگر تداوم داشته باشد در کمترین زمان ممکن این ویروس کنترل می شود. تیم مراقبتی ما یک تیم تخصصی است که مسوولیت آن با شبکه بهداشت است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز با اشاره به اقدامات این ناحیه در ایام کرونا ادامه داد: در هفته بسیج ۳ هزار بسته از سوی سپاه ناحیه در قالب رزمایش کمک مومنانه توزیع شد که از این تعداد ۲۸۴ بسته بین بیمار کرونایی این شهرستان توزیع شده است.

بیش از ۷ میلیارد تومان کمک مردمی در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه

وی افزود: کمک مومنانه نقدی و غیرنقدی بیش از هفت میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم که یکی از آنها بخشش اجاره بها بوده که از یک ماه تا چهار ماه بخشیده اند.

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به اینکه تیم های طرح شهید سلیمانی شامل تیم های دو نفره تا ده نفره می باشد تصریح کرد: یک پزشک، چهارپرستار، چهار بهورز و پنج نفر نیروی امدادی می باشد که در منزل بیماران حضور یافته و همچنین در قرنطینه معکوس به سالمندانی که شناسایی شده اند کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، بعضی ها وقتی هستند برکت جاری اند و وقتی که دیگر نیستند، حتی نامشان گره گشای دردهایی است که با هیچ مرهمی درمان نمی شود. طرح شهید سلیمانی، طرحی است که مانند صاحب نامش گره ها گشوده از مشکل ها که کنترل بیماری، دست گیری از محرومان و حمایت از آسیب دیدگان، تنها بخشی از فعالیت های آن است.

بسیجی با حکم مقتدایش جهادگر می شود و هیچ عرصه ای در کشور وجود ندارد که ردی از خدمت جهادگرانه در آن وجود نداشته باشد.

سهیلا عظیمی
۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار