خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد

ضرورت تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان بسیار ضروری است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید تلاش شود تا آسیب‌هایی که به خانواده زندانیان می‌رسید به حداقل برسد.
کد خبر: ۹۳۰۱۶۷۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

ضرورت تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان، با اشاره به اینکه نگاه اسلام به مساله زندان و مجازات، نگاهی حیات بخش و با دید اصلاح است، اظهار داشت: سیاست کاهش زندان، نگاهی بسیار درست است که باید با ترویج مجازات‌های جایگزین تقویت شود.

وی با تقدیر از اقدامات اصلاحی انجام شده در سال‌های اخیر در زندان، مطرح کرد: تربیت دارای فرایندی تدریجی است و با وجود آن که این امور در زندان سخت، اما امکان‌پذیر است، بنابراین باید برای انجام آن توجه ویژه‌ای نسبت به فعالیت‌های تخصصی در حوزه تربیتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان بسیار ضروری است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید تلاش شود تا آسیب‌هایی که به خانواده زندانیان می‌رسید به حداقل برسد و اجازه ندهیم زندان، باعث ایجاد جرم جدیدی برای خانواده‌ها شود.

وی تصریح کرد: همه زندانیان دارای جرم‌های خطرناکی نیستند و باید شرایط بازگشت ایشان به جامعه فراهم شود.

شعبانی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) که فرمودند «اصلاح شخصیت افراد و حفظ آن می‌تواند از مجرم شدن آنها جلوگیری کند»، عنوان کرد: احیاء شخصیت افراد زندانی، برای جلوگیری از بازگشت مجدد جرم ضروری است بنابراین مراقبت بعد از خروج مسئله بسیار مهمی است که باید مد نظر مسئولان مربوطه باشد.

وی بازگشت تنها کمتر از یک درصد به زندان در بین افراد اصلاح شده را، آماری امیدوارکننده خواند و گفت: البته در وقوع جرم، شرایط مختلف از جمله سیاست‌های غلط اقتصادی بسیار تاثیر گذار است که آمار ۲۰ درصدی زندانیان با جرایم سرقت، نشان دهنده همین موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات لازم برای پیشگیری هستیم، مطرح کرد: گزارش ۵۲ درصدی زندانیان جرم اعتیاد بسیار تاسف برانگیز است و باید برای مقابله با این بلا، اقدامات پیشگیرانه‌ای به صورت جدی اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار