مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:

ناهنجارهای کوچک اجتماعی برای دشمن یک سناریوی بزرگ است

در دیدار معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) با مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر دکتر حاجیونی مطرح شد: بعضی از ناهنجاری های اجتماعی در مقیاس کوچک را نباید از آن غفلت کنیم.
کد خبر: ۹۳۰۱۹۸۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ، در دیدار معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) با مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر دکتر حاجیونی مطرح شد: بعضی از ناهنجاری های اجتماعی در مقیاس کوچک را نباید از آن غفلت کنیم ، چون همین آسیب های اجتماعی ناچیز هم برای دشمنان یک سناریوی بزرگ است.

ناهنجارهای کوچک اجتماعی برای دشمن یک سناریوی بزرگ است

سرهنگ قاسمی مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) افزود: مسایل و آسیب های اجتماعی واقعیتی طبیعی نیستند بلکه واقعیت هایی انسانی و جمعی هستند ، واقعیت هایی که قابل تغییر و کنترل اند.

ایشان اظهارداشت: یکی از اصل های استراژی و راهبرد معاونت اجتماعی سپاه توانمند سازی مردم در جهت اصلاح وضعیت اجتماعی محله (در چهار زمینه کاهش آسیب های اجتماعی،کاهش فقرو محرومیت،کاهش جرم و فساد و کاهش بزهکاری اجتماعی) با استفاده از ظرفیت ها همه دستگاه های خدمت رسان در ماموریت های فعال اجتماعی، بخصوص سازمان بهزیستی که جز دستگاه های پرتلاش دارای یک نقشه راه و چشم انداز روشن برای توانمند کردن محله های آسیب دیده طراحی و پیاده سازی کرده است .

امروزه در سرکشی ها و بازدید میدانی از محله های آسیب دیده  می توان نقش موثر و اثر بخش این سازمان جهادی در متن زندگی مردم محله در حوزه های پیشگیری و سلامت روان افراد دید ، بعضی از ناهنجاری های اجتماعی  در مقیاس کوچک را نباید از آن غفلت کنیم ، چون همین آسیب های اجتماعی ناچیز هم برای دشمنان یک سناریوی بزرگ است.

ایشان در ادامه بیان نمود: دشمنان درصدد هستندکه چنین موضوعات جزیی را آنقدر بزرگ جلوه دهند تا بتوانند از پر کاهی کوهی بسازند و آن را میزان و معیاری برای قضاوت ملت ها و بر اساس آن رای و نظر خود ارائه دهند.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان نمود: گسترش پایگاه های خدمات اجتماعی و مراکز مشاوره ای ، حمایت از خانواده های بی سر پرست و نیازمند،ساماندهی و حمایت نگهداری از کودکان کار،پیشگیری از معلولیت ها از طریق آگاه سازی و آموزش به خانواده ها،ارائه خدمات مشاوره ای مهارت زندگی زوجین ، ارائه خدمات تخصصی به منظور کاهش آسیب ناشی از اعتیاد،حمایت از معتادان بهبود یافته و توانمند سازی آنان از مهمترین محورهای سند تحول اجتماعی محله در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی بین دو دستگاه می باشد.

ایشان همچنین از زحمات ارزشمند سازمان بهزیستی در راستای ارتقا سلامت نظام اجتماعی و کمک به محرومین و نیازمندان تجلیل و تقدیر کرد.

 ناهنجارهای کوچک اجتماعی برای دشمن یک سناریوی بزرگ است

در این دیدار مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر افزود : مشکلات و آسیب های اجتماعی در کشور رشد قارچ گونه و افزایش تصاعدی به خود گرفته که صحت و سقم حرف های این حقیر را در آمار رسمی که بین بازه زمانی سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۸ بر روی سایت اداره ثبت احوال انتشار یافته است و بزرگ ترین قربانیان آسیب های اجتماعی در جامعه فعلی زنان هستند،که به دلایل متنوع و گوناگون به ناهنجاری های اجتماعی پناه می برند.

دکتر حاجیونی افزود: زنان سرپرست خانواده که بار سنگین زندگی بر دوش آنها است، به دلیل مشکلات اقتصادی با موقعیت های دشواری روبرو می شوند و همین عامل خودش مزید بر علت می شود که پتانسیل افتادن آنها در دام آسیب های اجتماعی و روان شناختی نسبت به سایر اقشار جامعه  بالاتر رود. و همین عامل خودش مزید بر علت می شودکه پتانسیل افتادن آنها در دام آسیب های اجتماعی و روان شناختی نسبت به سایر اقشار جامعه  بالاتر رود.

وی با بیان اینکه در رابطه با هرکدام از آسیب های اجتماعی نمی توان آمار دقیقی عنوان کردافزود: بخصوص در مورد کودکان کار که اولا تعدادی از آن ها از کشورهای همسایه وارد کشور می شوند،ثانیا بعضی از کودکان کار به صورت فصلی به خیابان می آیند و بعضی هم در طول سال در خیابان حاضر می شوند.

ایشان در ادامه تصریح نمود: به مناسبت روز جهانی معلولین ۱۱ واحد مسکونی که همزمان در سطح کشوربه صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد ، که از این تعداد واحد مسکونی واگذار شده ۷ واحد مربوط به خانواده های دو معلولیتی و ۴ واحد مربوط به خانواده های معلولین عادی و جمعا مبلغ سه هزار میلیارد ریال هم کمک بلاعوض برای ساخت واحد های مسکونی مذکور پرداخت گردیده است و ۱۵ واحد دیگر هم در متراژ های ۶۰ متری که طی تفاهم نامه مشترک با قرارگاه خاتم الانبیا تا پایان سال جاری تحویل عزیزان معلول خواهد شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر در پایان افزود: همان طور که سپاه  کارنامه درخشان و زرینی از تاریخ انقلاب در تمامی حوادث،چالش ها و مسایل درگیر تاکنون داشته است، در حوزه اجتماعی و هم مانند سوابق گذشته می تواند نقش آفرینی بسیار خوبی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار