خبرهای داغ:
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان  خبر داد

ترمیم درز انبساطی سطح سوم پل شهید قهاری همدان

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان درخصوص ترمیم درز انبساطی سطح سوم پل شهید قهاری گفت: این عملیات برای اولین بار در همدان صورت می‌گیرد و به روش کاملا فنی و تخصصی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۳۷۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

ترمیم درز انبساطی سطح سوم پل شهید قهاری در مراحل پایانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یوسفی نوید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترمیم درز انبساطی سطح سوم پل شهید قهاری برای اولین بار در همدان صورت می‌گیرد و به روش کاملا فنی و تخصصی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین لایه بتن اپوکسی درز انبساطی این پل در شیفت شب روز سه شنبه به اتمام رسید، گفت: این بتن‌ریزی باید به صورت لایه‌هایی با ضخامت 3 سانتی متر و با فاصله زمانی 6 ساعته انجام می‌شد.

کارشناس ناظر این پروژه نیز گفت: بعد از تهیه طرح مشاور، اقدام به آرماتوربندی مجدد قسمت آسیب دیده‌ کردیم ولی متاسفانه دوران دو هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی موجب شد، مصالح خاص این اجرا که در انحصار چند شرکت خارجی بود با یک هفته تاخیر به دست ما برسد.

علی آداب گفت: سه شنبه شب گذشته آخرین لایه بتن اپوکسی اجرا شد و اکنون باید پنج روز صبر کرد که گیرش مورد نیاز برای بتن ایجاد شود و بعد از آن بتوانیم لایه آب‌بند را اجرا کنیم که آن هم برای رسیدن به مقاومت مورد نظر به 3 الی 4 روز وقت نیاز دارد.

وی عنوان کرد: با اتمام مرحله آب‌بندی، محل پیچ‌ها برای نصب درز انبساطی مشخص و با چسب مخصوص محکم خواهد شد که با گذشت 1 الی 2 روز برای گیرش مناسب، باید پشت درزها با بتن اپوکسی پر شود و با آسفالت قدیم همسطح گردد که بعد از اتمام کار در دو لایه با فاصله زمانی 6 ساعت، و تحمل 5 روز این پل آماده تحمل بار ترافیکی و استفاده شهروندان خواهد بود.

کارشناس ناظر این پروژه گفت: اجرای فوق تخصصی، مشکل در تهیه مصالح خاص و همچنین شرایط سرد و بارندگی موجب تاخیر در تکمیل این پروژه شد که البته با تجربیاتی که حاصل شد، قطعا توان و سرعت شهرداری را برای موارد احتمالی و مشابه بالا خواهد برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار