خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوین

اولویت اصلی پس از تملک، مرمت صحن امامزاده حسین(ع) است

فرخزاد گفت: طراحی صحن در اولویت قرار دارد که در ستاد بازآفرینی تامین اعتبار شده و به محض اینکه طرح تملک ها پایان یافت، اجرای طرح صحن آغاز می شود
کد خبر: ۹۳۰۲۳۹۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه طرح توسعه امامزاده حسین(ع) در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۸۰ میلیارد تومان برآورد ما جهت تملک واحدهای مسکونی در محدوده طرح توسعه امامزاده بود اما نوسانات قیمت در بحث افزایش، رکود و کاهش قیمت ها که در بخش مسکن وجود داشت موجب شد که طرح تملک با موفقیت چشمگیر همراه نباشد.

 

وی با اشاره به اعتبار موجود جهت اجرای طرح گفت: در حال حاضر با توجه به مصوبات ستاد بازآفرینی استان، اراضی در منطقه پونک برای اینکار در نظر گرفتیم که در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا با فروش آن منابع مالی تملک فراهم شود که حدود ۱۴، ۱۵ قطعه در منطقه پونک از سوی ستاد بازآفرینی استان برای این امر اختصاص داده شده است.

 

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به کسب عواید فروش این تعداد قطعه در پونک اظهار کرد: قیمت زمین همیشه دچار نوسانات است و نمی توانیم برآورد دقیقی از این امر داشته باشیم اما عواید فروش، قطعا مبلغ مناسبی خواهد بود تا بتوانیم تمامی این ۶۲ پلاک را با قیمت کارشناسی تملک کنیم.

 

وی افزود: طراحی صحن در اولویت قرار دارد که در ستاد بازآفرینی تامین اعتبار شده و به محض اینکه طرح تملک ها پایان یافت، اجرای طرح صحن آغاز می شود. در خصوص واحدها، مشکلات اداری در بحث فروش وجود داشت که شهرداری باید زمین ها را بفروشد.

 

فرخزاد عنوان کرد: هم رسانه ها و هم افراد معتمد منطقه باید طوری عمل بکنند که ما با مردم و آن ۶۲ پلاک توافق لازم را داشته باشیم که بتوانیم پروژه را از مرحله اول که تملک می باشد به مرحله اجرایی برسانیم.

 

وی یادآور شد: فاز به فاز این طرح را به طور عملیاتی انجام دادیم یعنی ما مهندسی ارزش برای این پروژه پیاده کردیم. قبلا یک مساحت ۶ هزار متری برای پارکینگ در نظر گرفته بودیم و با توجه به اینکه در حال حاضر پل جمهوری اجرا شده و نزدیک به ۶۰۰ پارکینگ در همین پل در نظرگرفته شده، سعی کردیم این زمینی که برای پارکینگ در نظر گرفته شده را با فضاهای مورد نیاز دیگر مانند فضاهای ورزشی، فضاهای درمانی، اداره بهزیستی و دستگاه های خدمات رسان و آتش نشانی پیش بینی کنیم.

 

 معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: از طرفی فضاهای تجاری هم که قبلا در طرح پیش بینی شده بود را نیز به نوعی بازنگری کردیم و ورودی سلامگاه را فقط در موضوع سیما و ساماندهی منظر  پیشنهاد شد تا سراغ تملک وسیع واحدهای تجاری نرویم تا بتوانیم با دقت و جدیت بیشتری این طرح را اجرا کنیم.

 

فرخزاد با اشاره به میزان عمل به تعهد دستگاه ها خاطرنشان کرد: تقریبا می توان گفت همه دستگاه ها به تعهدشان عمل کردند فقط جابه جایی هایی انجام گرفته و کارهای خوبی برای مقاوم سازی بقعه انجام شده است. به هرحال برای ما مهم است که همین فضای تاریخی و مذهبی را بتوانیم حفظ کنیم.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار