خبرهای داغ:
مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه استان قم:
مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه قم گفت: ورزش در ایجاد شور و نشاط، افزایش روحیه امید به زندگی، سلامت جامعه، آمادگی دفاعی نقش بسزایی دارد و بسیج نیز به عنوان موتور محرک و پویایی جامعه در این عرصه خوش درخشیده است .
کد خبر: ۹۳۰۳۲۳۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸


میثم کوهی مسئول مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج و سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در قم با اشاره به نقش بسیج در ترویج ورزش و پویایی جامعه گفت: ورزش در ایجاد شور و نشاط، افزایش روحیه امید به زندگی، سلامت جامعه، آمادگی دفاعی و ... نقش بسزایی دارد و بسیج نیز به عنوان موتور محرک و پویایی جامعه در این عرصه خوش درخشیده است .
 
وی با توجه به اهداف مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج و سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) افزود:این مرکز با اهداف، ایجاد تقویت و به ظرفیت رسانی ورزش در پایگاه‌های مقاومت بسیج،ارتقاء توان جسمی و مهارت فنی و دفاعی بسیجیان ،توسعه و ترویج منش پهلوانی ، ایجاد و شور و نشاط در محلات و افزایش روحیه امید به زندگی و  کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی به کمک فرماندهی سپاه، مدیران تربیت بدنی رده ها‌ی سپاه استان، سازمان‌ها و ارگان‌ها، مراکز نظامی استان و ... تلاش می‌کند تا ورزش را در سطح بسیج، سپاه و جامعه گسترش دهد.

کوهی ادامه داد:این مرکز در سال ۹۹ با توجه به محدودیت‌های کرونایی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعداد محدودی مسابقه برگزار نمود که برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سطح پایگاه‌ها و مساجد خواهر و برادر،راه اندازی بوستان‌های ورزش همگانی به تعداد ۱۰ بوستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری(در حال حاضر با توجه به محدودیت‌ها این بوستان‌ها غیر فعال می‌باشند)،برگزاری مسابقات دو و میدانی سربازان نیروهای مسلح استان (ناجا، ارتش، رده‌های سپاه در استان و ...) به مناسبت هفته دفاع مقدس در سه رشته پرش طول، پرتاب وزنه و دو ۱۰۰ متر به میزبانی لشگر عملیاتی از جمله این مسابقات بود.
 
وی همچنین افزود:برگزاری مسابقات دو و میدانی نیروهای مسلح و بسیج استان در دو رشته ۱۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر به مناسبت هفته دفاع مقدس در ورزشگاه حیدریان،برگزاری مسابقات ورزش در فضای مجازی در رشته‌های مختلف در پایگاه‌های بسیج توسط ناحیه شهرستان،آماده نمودن تیم پنجگانه نظامی جهت شرکت در مسابقات کشوری توسط لشگر عملیاتی از دیگر فعالیت های این مرکز در سال جاری است.

کوهی  گفت:انعقاد تفاهم نامه با هیئت همگانی استان جهت تعامل و همکاری در برگزاری مسابقات، دوره‌های مربیگری ،راه اندازی سالن تیراندازی شهید سلیمانی در رشته‌های بادی و جنگی جهت استفاده پایوران بسیجیان و عموم،واگذاری تجهیزات و امکانات ورزشی به رده‌ها جهت برگزاری مسابقات و تجهیز اماکن ورزشی،ساخت سالن چند منظوره ورزشی در لشکر عملیاتی توسط لشگر عملیاتی و کمک فرمانده سپاه استان،تجهیز بعضی از معاونت‌ها به امکانات ورزشی، کمر کوه، بسیج سازندگی، فاتحین، نواحی مقاومت، قرارگاه و راه اندازی و تجهیز سالن بدنسازی در مجموعه نخلستان به جهت استفاده بسیجیان و عموم مردم نیز از دیگر اقداماتی است که این مرکز در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی همچنین برگزاری مسابقات تیراندازی مختص فرزندان پایور به میزبانی و توسط یگان حفاظت،تشکیل و راه اندازی ۲۱ هیئت ورزشی در بسیج و سپاه،برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری و تعامل با هیئت‌های اداره کل ورزش و جوانان و استعداد یابی در سطح پایگاه‌های بسیج را از جمله این اقدامات بر شمرد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات