بازدید مسئولین سپاه زنجان از روند اجرای طرح شهیدسلیمانی/توزیع9000بسته معیشتی ازآغاز این طرح در زنجان

فرمانده سپاه استان زنجان گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی،بیش از 9هزار بسته معیشتی و7هزار بسته بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۰۴۳۸۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛سردار جهانبخش کرمی وحجت الاسلام حسن بیگدلی؛فرمانده ومسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با حضور در مراکز بهداشتی ودرمانی،از روند اجرایی طرح شهید سلیمانی بازدید کردند.

 

فرمانده سپاه استان در حاشیه این بازدید به خبرنگار بسیج زنجان گفت:پس از شیوع ویروس کرونا در کشور،بسیجیان همانند تمامی صحنه های تاریخی وحساس کشور با تمام توان پای کار آمده وبا اقداماتی نظیر ضدعفونی اماکن ومراکز پرتردد،درب منازل،فروشگاه ها و...،تولید ماسک،تهیه وتوزیع بسته های بهداشتی صحنه های زیبایی خلق نمودند.

 

سردار کرمی به توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان اشاره وتصریح کرد:پس از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه در کشور،در زنجان نیز با هماهنگی وتدبیر مسئولین استانی بانک اطلاعاتی تشکیل وافراد آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا توسط حوزه های مقاومت بسیج شناسایی شده وبسته های معیشتی در اختیار این عزیزان قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از 90میلیارد تومان ارزش کمک های مومنانه توزیع شده در استان زنجان می باشد،به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشورطرح «شهید سلیمانی»در کشور اجرایی شود.

 

این مسئول با بیان اینکه با هماهنگی علوم پزشکی،شبکه بهداشت،استانداری،هلال احمر وبسیجیان استان این طرح بصورت قرارگاهی اجرا می شود،خاطرنشان کرد:بیش از  350پایگاه مقاومت بسیج وکانون بسیج اقشار نظیر بسیج جامعه پزشکی اصناف و طلاب در این طرح مشارکت می کنند که روزانه بیش از 2هزار و500بسیجی خواهر و برادر در این طرح در تیم های رهگیری،شناسایی و...حضور دارند.

 

سردار کرمی ادامه داد: در این طرح تیم‌های مراقبتی، حمایتی، نظارتی از طریق کمک‌های نقدی و حمایت‌های مردمی، به صورت فعال در صحنه حضور می‌یابند تا منسجم و یکپارچه، سدی در مقابل این بیماری منحوس ایجاد کنند و با اولویت دادن به اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های کم‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بتوانند بیش از گذشته در مسیر مقابله گام بردارند.

 

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح بیش از 9هزار بسته معیشتی و7هزار بسته بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شده است،گفت: در مرحله حمایتی،به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌‌های حمایتی و پکیج‌‌های بهداشتی صورت می‌‌گیرد؛ همچنین پایگاه‌‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌‌محور تقبل کرده‌‌اند که اگر خانواده‌‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌‌های بسیج این خرید را برای آن‌‌ها انجام ‌‌دهند.

 

این مسئول در پایان با بیان اینکه ملت ایران پس از پیروزی انقلاب در تمامی عرصه ها خوش درخشیده وتهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است،تاکید کرد:امیدواریم با عنایت خداوند متعال وهمراهی وهمکاری مردم عزیز در اجرای هرچه بهتر این طرح شاهد قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

 

ارسال نظرات