فرمانده دانشگاه بقیه الله(عج) اعلام کرد:

حمایت سپاه از تهیه "اطلس شهدای مدافع سلامت"

دکتر ابوالقاسمی گفت: به‌منظور ماندگاری فعالیت کادر درمان، باید اطلس شهدای مدافع سلامت تهیه شود و برای این کار، سپاه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۰۴۵۱۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) صبح امروز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه و خانواده شهدای مدافع سلامت و دفاع مقدس که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ما جزو مراکزی بودیم که امکانات لازم را برای حفاظت شخصی در برابر کرونا در اختیار کارکنان قرار دادیم؛ ولی با وجود این، چهار نفر از عزیزان بیمارستان بقیةالله به جمع شهدای مدافع سلامت پیوستند.

وی ادامه داد: میلاد حضرت زینب (س) که روز پرستار نام‌گذاری شده، بهترین انتخاب برای تجلیل از خدمات شبانه‌روزی پرستاران است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله افزود: حضرت زینب (س) از قوه عاقله بسیاری برخوردار بود و به همین دلیل به‌‌عنوان «عقیله بنی‌هاشم» شناخته می‌شود؛ علاوه بر این، اوج ایثار و ازخودگذشتگی در حضرت زینب (س) تجلی یافته است.

ابوالقاسمی با بیان اینکه ما در چهار مرکز درمانی وابسته به دانشگاه بقیةالله از پرستاران با ایمان و متعهدی برخوردار هستیم، گفت: ما جسم و سلامت جسم را می‌شناسیم، ولی سلامت روح هم بسیار مهم است؛ به همین‌خاطر وظیفه پرستاران در مراقبت معنوی، وظیفه خطیری است.

وی اضافه کرد: البته باید گفت کسانی که در این بین می‌خواهند معنویت را بدون تخصص مطرح کنند، کار بسیار اشتباهی انجام می‌دهند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله تأکید کرد: باید فیلم‌ها و مستند‌های ماندگاری تهیه شود تا فعالیت کادر درمان باقی بماند؛ لذا باید اطلس شهدای مدافع سلامت تهیه شود و برای این کار سپاه حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

ارسال نظرات