خبرهای داغ:

حضرت زینب(س) پرچمدار کربلا بود

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: حضرت زینب(س) نیز پرچم پرافتخار حسین را بر دوش گرفت و با اقتادری بی نظیر در برابر شاه پلید شام ایستاد.
کد خبر: ۹۳۰۴۸۱۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

همزمان با ولادت دخت عقیله بنی هاشم؛ حضرت زینب(س) و روز پرستار حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: حضرت زینب علیهاالسلام دختر حضرت على(ع) و حضرت زهرا علیهماالسلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود، در پنج سالگى مادر خود را از دست داد و ازهمان دوران طفولیت با مصیبت آشنا شد.

وی افزود: در دوران عمر با بركت خویش، مشكلات و رنج هاى زیادى را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان، و حوادث تلخى چون اسارت و... را تحمل كرد. این سختى ها از او فردى صبور و بردبار ساخته بود.

 مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با بیان اینکه او را ام كلثوم كبرى، و صدیقه صغرى نامیدند؛ اضافه کرد: از القاب آن حضرت، محدثه، عالمه و فهیمه بود. او زنى عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود. نسب نبوى، تربیت علوى، و لطف خداوندى از او فردى با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود، طورى كه او را «عقیله بنى هاشم» مى گفتند.

ابوالقاسمی گفت: با پسرعموى خود«عبدالله بن جعفر» ازدواج كرد و ثمره این ازدواج فرزندانى بود كه دو تن از آن ها (محمد و عون) در كربلا، در ركاب ابا عبدالله الحسین علیه السلام شربت شهادت نوشیدند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام قبل از شهادت سفارش های لازم را به زینب و پرستاری نهضت را به او واگذار کرد. همچنین او را به صبرو بردباری امر و به میدان با قلبی محکم و بی هراس ازآینده نهضت، حرکت کرد؛ بیان داشت: حضرت زینب(س) نیز پرچم پرافتخار حسین را بر دوش گرفت و نگذاشت این پرچم الهی بر زمین افتد و با اقتدار وشهامتی که تاریخ نظیرش را ندیده در برابر امیر خون آشام کوفه و شاه پلید شام لعنه الله علیهما ایستاد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: حضرت با سخنرانی های جاودانه اش زندگی را در کامشان تلخ ساخت. راستی چه رادمردی است این زن، که با آن همه مصیبت های سخت که هر یک کوهی را به لرزه درمی آورد و انسان را مضطرب و از خود بی خبر می سازد، در برابر سنگدل ترین، تندخوترین و تبهکارترین انسان روی زمین، آنچنان با کبر و مناعت برخورد می کند که همه را به شگفتی وا می دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار