خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید آذربایجان شرقی در گفت و گو با بسیج:
مسئول بسیج اساتید آذربایجان شرقی اظهارداشت: گفتمان‌سازی و هم‌افزایی نیروهای ارزشی و انقلابی مهم‌ترین رویکرد بسیج اساتید در سراسر دانشگاه‌های کشور است.
کد خبر: ۹۳۰۵۶۴۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: انتظار می‌رود گفتمان‌سازی و پیاده‌سازی ارزش‌های انقلابی در مقابل تفکر سکولاریستی و غرب‌گرایی ترویج و الگوهای موفق در این زمینه معرفی و ارائه شود.

وی با اشاره به بی‌توجهی به کرسی‌های آزاداندیشی، تشریح کرد: متأسفانه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بر زمین مانده است در حالی که در کنار علوم پایه و فنی نباید از تحقیقات نظری غافل ماند و علوم انسانی باید بیشتر از گذشته فعال باشد.

محمدی از راه اندازی مرکز «مطالعات راهبردی» خبرداد و افزود: در ساختار جدید بسیج اساتید مرکز مطالعات راهبردی به عنوان یکی از معاونت‌ها راه‌اندازی شده و به عنوان اندیشگاه استانی چهار نفر عضو هیئت علمی رشته علوم انسانی عضو هستند و در نگرش‌های کلان در بحث نظریه‌پردازی، پیاده‌سازی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، گفتمان‌سازی، نظریه پردازی و ارائه راهکار در زمینه علوم انسانی ایفای نقش می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان، با اشاره به شکل‌گیری بسیج در بخش‌های مختلف، گفت: تأسیس نیروی مقاومت بسیج از معجزات حضرت امام خمینی(ره) بود که بسیج را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و فرمودند «اگر تفکر بسیجی در جامعه حاکم باشد هیچ تهدیدی در این جامعه اثر گذار نیست». توانمندی بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و بسیاری دیگر از صحنه‌ها بر کسی پوشیده نیست، هر کاری که بر زمین مانده باشد بسیج به بهترین شکل آن را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مهم‌ترین رویکرد بسیج اساتید، تصریح کرد: بسیج اساتید قشر علمی و تخصصی بسیج است و حضور اساتید در عرصه‌های علمی و پژوهشی بسیار پررنگ است، مهم‌ترین هدف از ایجاد بسیج اساتید تربیت اساتید در تراز شهید چمران است. البته برای رسیدن به این جایگاه موفقیت نهایی حاصل نشده و اما موفقیت‌های نسبی در این زمینه کسب شده است.

وی با بیان اینکه هنوز کادرسازی در تراز انقلاب صورت نگرفته است، تصریح کرد: متأسفانه پس از چهل سال هنوز کادرسازی در تراز انقلاب اسلامی نشده است و با توجه به تمدن‌سازی نوین اسلامی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرده‌اند هنوز نتوانسته‌ایم موفقیت‌های شاخصی به دست بیاوریم.

محمدی ادامه داد: برای کادرسازی و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تزریق نیروهای ارزشی و انقلابی که از لحاظ علمی در سطح بالایی از تعهد و تخصص باشند ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها