خبرهای داغ:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:

کمپ‌های استان، شرایط خوبی ندارد/عدم اقدامات حمایتی، بازگشت فرد به اعتیاد

فولیان گفت: کمپ های استان شرایط خوبی ندارد و می توان گفت کمپ ها بیش از آنکه محل درمان باشند فقط محل نگهداری هستند.
کد خبر: ۹۳۰۵۹۱۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی فولیان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: بعد از شیوع کرونا و با اعلام رسمی کمیته درمان مواد مخدر طرح آزادسازی معتادان متجاهر اجرا شد.

وی گفت: ما شاهد ابعاد اجتماعی این طرح بودیم و به اذعان پلیس سرقت ها بیشتر شد. لذا دستگیری معتادان متجاهر و پذیرش معتادان خود معرف با همکاری پلیس و بهزیستی انجام شد.

فولیان اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه زنجیره ای متصل در مسیر کاهش آسیب اعتیاد است که این اقدامات باید به موازات یکدیگر به اجرا درآید و مطابق با استانداردهای موجود اجرا شود که اگر این گونه باشد، آنوقت می توان ادعای موفقیت کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با اشاره به اثربخشی کم اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد: بهتر است یک کار تحقیقی و بین بخشی انجام شود تا مشخص شود که علیرغم بودجه های زیادی که در بحث پیشگیری از اعتیاد صرف این معضل می شود چرا پیامدهای خوشی حاصل نشده و آمار اعتیاد در جامعه کاهش پیدا نکرده است.

وی افزود: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر بوده و شاهد آمار کشفیات بسیار خوبی در این حوزه هستیم اما لازم است مبادی اصلی ورود مواد مخدر به استان مورد توجه و پیگیری جدی قرار گیرد. 

فولیان با اشاره به فروش مواد مخدر در برخی مراکز شهری تصریح کرد: اطلاعات موثقی مبنی بر فروش مواد مخدر، شربت متادون و غیره در عطاری ها، داروخانه ها، گلفروشی ها و دکه های مطبوعات در دست داریم و باید برخورد مقتدرانه ای در جمع آوری این مراکز وجود داشته باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه سقف معتادان متجاهر استان همان میزانی است که از آمار معتادان در استان داریم خاطرنشان کرد: ظرفیت کمپ ها را باید بالا ببریم چرا که 

تعداد کمپ ها متناسب با میزان آمار معتادان استان نیست.

وی ادامه داد: فقط ساماندهی و جمع آوری معتادان مهم نیست بلکه اقدامات حمایتی و مراقبت بعد از خروج نیز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و متاسفانه برخی دستگاه‌ها در این خصوص بسیار سخت پای کار می آیند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین بیان کرد: بهزیستی در حد بضاعت خود پای کار است اما کمپ های استان شرایط خوبی ندارد و می توان گفت کمپ ها بیش از آنکه محل درمان باشند فقط محل نگهداری هستند و تا زمانی که نگرش مدیران، نگاه پیشگیری نباشد قطعا اقدامات موثری نیز انجام نخواهد شد.

این مسوول یادآور شد: دادگاه درمان مدار ظرفیت بسیار خوبی است که علاوه بر ترک اعتیاد صیانت و درمان معتادان را نیز انجام می دهد اما نیاز است تا همه پای کار باشند و در همین راستا محل استقرار فعلی دادگاه درمان مدار در شأن استان نیست. 

فولیان در پایان در خصوص مشکلات عدم پذیرش معتادان مبتلا به ایدز هپاتیت و اختلال در رفتار نیز سخنانی بیان کرد.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها