کارشناس مسایل مذهبی بیان کرد؛

حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت تا شهادت دفاع کردند

حجت الاسلام مرتضی رشیدی گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در طول حیات بسیار کوتاه ولی با برکت خود مدافع ولایت بود.
کد خبر: ۹۳۰۶۶۴۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج لردگان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برترین زنان عالم است، این برتری به واسطه سیره بزرگ اخلاقی ایشان بوده که باید برای همه مسلمان الگو باشد.
حجت الاسلام مرتضی رشیدی افزود: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با برخورداری از علم، عصمت الهی در عالم، انجام فرایض دینی ، نهایت ارزش انسانی را به نمایش می‌گذارند و به حق الگوی تمام عیاری برای  مسلمان است.

وی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه سلام الله علیها نزد پیامبر اعظم حضرت محمد  مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم اظهار داشت: پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم بیان می‌کردند که‌ ای زهرای مرضیه تو مادر همه فضایل در عالم ملک و ملکوت هستی، زیرا این بانوی ارزشمند دارای تمام سجایای اخلاق بودند و به همین جهت بارها جایگاه بزرگآن حضرت را پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نقل کرده اند.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در طول حیات بسیار کوتاه ولی با برکت خود مدافع ولایت بود، در واقع ایشان با توجه به شرایطی که زنان در اجتماع آن زمان با آن مواجه بودند به شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه خود بلوغ فکری کامل داشتند و از ولایت امت اسلامی تا شهادت دفاع کردند.

حجت الاسلام رشیدی در ادامه گفت: دفاع برحق و خطبه‌های آتشین آن حضرت خطاب به دشمنان پیرامون ولایت و حضرت علی علیه السلام و موضع‌گیری ایشان باعث شد که بغض و کینه در دل کسانی که با جانشینی حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام مخالف بودند ایجاد شود و این کینه باعث شد مظلومانه این بانوی بزرگ و نمونه دو عالم را به شهادت برسانند.

وی در پایان تاکید کرد: بدون شک بانوان و مردان با الگو گیری از شخصیت  بالای حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها می توانند در بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی مصون بمانند به همین خاطر باید به سیره این انوار الهی توجه بیشتری صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار