خبرهای داغ:
در نشست تخصصی مدیران استان گلستان با سردار محمد مطرح شد؛

استان گلستان عقب ماندگی تاریخی در زیرساخت ها دارد

سردار محمد گفت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و مسئولین استان گلستان عزم خود را جزم کرده اند تا دوره جدیدی را در گلستان رقم بزنند چرا که زیرساخت های استان آماده نیست
کد خبر: ۹۳۰۶۷۰۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار سعید محمد صبح امروز در نشست با مدیران استان گلستان برای پیگیری تفاهمنامه‌های این قرارگاه با دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: گلستان دارای ظرفیت‌های زیادی است که مهم‌ترین آن تنوع اقوام است که در ایرانی کوچک دور هم جمع شده‌اند.

وی گفت: همجواری با کشور ترکمنستان، ترانزیت و حمل و نقل، دامپروری و آبزی پروری، بخش گردشگری، صنایع و معادن، کشاورزی از نظر زراعی و باغی و غیره مزیت‌های خوبی برای توسعه این استان به شمار می‌رود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: تیرماه امسال 23 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شد و ما عزم خود را به کار گرفته‌ایم تا تحولی بنیادی با هدف تولید و اشتغال پایدار برای گلستان رقم بزنیم.

وی بیان داشت: تاکنون با پیگیری‌هایی که داشتیم سه پروژه شرایط اجرایی پیدا کردند و 8 پروژه نیز بنا به اعلام وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط گفته شده با توجه به محدودیت منابع مالی در اولویت کاری قرار ندارند.

سردار محمد گفت: به ثمر رسیدن این پروژه‌ها شرایط خاصی دارد، از سویی دولت با محدودیت اعتباری مواجه است و از طرفی بروکراسی سنگینی برای این روند وجود دارد که انتظار ما از مسئولان استان گلستان برطرف کردن این موانع است.

وی بیان داشت: امروز دو پروژه زهکشی 50 هزار هکتاری اراضی و پروژه 15 هزار هکتار آبیاری نوین زمین‌های کشاورزی اطراف سد وشمگیر کلنگ‌زنی می‌شود.

سردار محمد بیان داشت: پروژه شهربازی مدرن گرگان به همت مهندسان و متخصصان داخلی قرارگاه در دست احداث است و پروژه ساخت بیمارستان‌های گنبد کاووس و آیت الله طالقانی کودکان گرگان هم در حال پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار