فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام خبر داد؛

غربالگری ۱۴ درصد از جمعیت استان ایلام در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام از غربالگری ۱۴ درصد از جمعیت استان ایلام در طرح شهید قاسم سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۶۹۳۸
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار "جمال شاکرمی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح بسیج محله به محله با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری علوم پزشکی و سپاه امیرالمومنین (ع) برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا از آذر ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح با کمک تیم‌های بسیج و کادر درمانی مراکز بهداشتی در تمامی شهرستان‌های استان با هدف شناسایی بیماران، نظارت، مراقبت و قرنطینه در منزل، حمایت معیشتی از افراد نیازمند برای قطع زنجیره انسانی کرونا به اجرا درآمده است.

شاکرمی عنوان کرد: کل استان به ۱۶ منطقه و ۶۵ بلوک تقسیم و بیش از ۷۰۰ تیم بسیج در این طرح ساماندهی شده است، تاکنون ۴۵ درصد از جمعیت استان را غربالگری و ۱۴ هزار نفر دارای علائم بالینی شناسایی شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار کرد: از مجموع تست‌هایی که در منزل توسط تیم‌های مراقبتی انجام شده است، تعداد یک هزار و ۲۵۰ مورد مثبت بوده و به دو هزار و ۴۰۰ نفر خدمات مراقبتی و حمایتی در منزل ارائه شده است.

وی افزود: از ابتدای طرح تاکنون ۳۴ هزار خدمت بهداشتی و پزشکی به مردم، و شش هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و حمایتی به بیماران مبتلا به کرونا و بیماران زمینه‌ای و خاص که در منزل قرنطینه معکوس شده‌اند، ارائه شده است.

ارسال نظرات