سرهنگ دستجانی گفت:تا زمانی که از جوانان و نخبگان استفاده نشود، بحران‌ها و چالش‌های اجتماعی ما حل نخواهد شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۹۸۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه،فرمانده سپاه ناحیه ساوه در همایش تبیین گام دوم که به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار گردید گفت:در سبک زندگی غربی همه چیز در حال تبدیل شدن به کالا است و فرهنگ و دین و آموزش و پرورش و همه اجزای فرهنگ در حال کالائی شدن است، اما سبک زندگی اسلامی مورد غفلت واقع شده است چراکه بسیاری از اجزای فرهنگ تبدیل به کالا نشده است.

وی گفت:از آنجا که جامعه امروز همه چیز را در کالا می‌بیند و در رقابت با کالا است سبک زندگی اسلامی از این رقابت و عرضه فرهنگ به صورت کالا عقب می‌ماند. مطلوب‌ها باید به صورت کالا و در نهایت برند و نشان برتر در بازار فرهنگ تبدیل شود؛ نیاز است تا به اقتصاد، هنر و فرهنگ توجه شود. وقتی که کالائی در سبک زندگی اسلامی ارائه نمی‌شود سبک زندگی اسلامی محقق نخواهد شد.

دستجانی ادامه داد:در این چهل سال حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و نهاد های فرهنگی،متولی فرهنگ بوده اند؛ جامعه مقصر نیست چراکه جامعه مستضعف فکری است و حتی می‌توان ادعا کرد که جوانان عناد و ستیزی ندارند. استضعفاف فکری محصول متولیان فرهنگ است؛ برای حل بحران‌های اجتماعی و سبک زندگی باید از خودمان شروع کنیم.

فرمانده سپاه ساوه افزود:تا زمانی که از جوانان و نخبگان استفاده نشود، بحران‌ها و چالش‌های اجتماعی ما حل نخواهد شد. نیرو‌های انقلابی در سطح کلان جامعه باید به سمت اثرگذاری پیش روند و در این مسیر نیاز به نگاه عملگرانه و واقع گرایانه در چارچوب تفکر نقادانه است که در حال حاضر به صورت تئوریک است و نیاز است تا وارد عرصه عملی شود.

این مقام مسئول گفت:تغییر سبک زندگی و تبدیل شدن آن به سبک زندگی اسلامی یک شبه و دستوری صورت نمی‌گیرد همان‌طور که پیامبر(ص) دستوری کاری را انجام نداد؛ نوع عملکرد متولیان، سبک زندگی را تعیین می‌کند همان طور که پیامبر(ص) در گام نخست اخلاق را تبیین کرد، اما در این چهل سال همه تلاش‌ها بیشتر برای تبیین احکام بوده است و توجهی به اخلاق نشده است و متأسفانه نمود احکام در حجاب خلاصه شد که اینگونه نیست؛ روش ارائه نادرست بوده است.
ارسال نظرات