خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج):

شهیدسلیمانی اجازه تشکیل خاورمیانه جدید به آمریکا نداد/رهایی۱۱۰ زندانی اصفهان به نیابت از سردار دل‌ها

سردار فدا بااشاره به مجاهدت و عمل مخلصانه شهید سلیمانی گفت: امروز ندای استکبارستیزی و خروج استکبار جهانی از منطقه ثمره تلاش، جدیت و مجاهدت شهدای مقاومت است که امیدواریم شاهد خروج رژیم صهیونیستی از منطقه باشیم.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۶۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار مجتبی فدا صبح امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های سپاه پاسداران در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: نهم الی نوزدهم دی ماه، مناسب‌های مختلفی در تقویم جای دارد، هشتم دی ماه سالروز حماسه مردم اصفهان، ۱۳ دی ماه شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۱۸ دی ماه مصادف است با حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد؛ پس از جنگ جهانی دوم شاید حملاتی به مواضع آمریکا صورت گرفته باشد اما کشوری این موضوع را گردن نمی‌گرفت، اما جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با اقتدار پذیرفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: بیشترین حضور و‌ مشارکت مردمی را در سال ۸۸ شاهد بودیم، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان دهنده حمایت آن‌ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، عده‌ای تاب این موضوع را نداشتند و با اغتشاش و هرج مرج قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند؛ مهم‌ترین موضوع حماسه ۸ دی در اصفهان نشان دهنده عظمت ملت ایران بود همچنین حمایت همه‌جانبه آنان از انقلاب و مقدسات و ولایت و زدن مهر تأیید به انتخابات سال ۸۸ از دیگر جلوه‌های این حماسه عظیم بود.

وی تشریح کرد: پوشش خبری این اغتشاشات توسط رسانه‌های معاند و‌ با حمایت بانیان اغتشاش صورت گرفت، یکی از دلایل شکست این فتنه شجاعت و عقلانیت مقام معظم رهبری بود، ایشان با صحبت‌های خود چهره دشمن را آشکار کردند و صف مردم و اغتشاش‌گران را مشخص کردند؛ آگاهی، بصیرت و حضور مردم یکی دیگر از دلایل شکست دشمن بود.

سردار فدا با اشاره به جایگاه شهید سلیمانی تشریح کرد: سردار قاسم سلیمانی از بدو انقلاب در صحنه حاضر بود و همیشه مایه خیر و برکت بود، توانمندی، درایت و شجاعت ایشان چنان شخصیتی از وی ساخت که در سال‌های جوانی بتواند لشکر خط شکن را فرماندهی کند، وی پس از اتمام جنگ توانست تمام نقشه‌های دشمنان را در منطقه خنثی کند، دشمن هزاران میلیارد تومان جهت حفاظت از رژیم صهیونیستی و همچنین تضعیف جبهه مقاومت در منطقه خرج کردند اما اکنون ظرفیت جبهه مقاومت چنان مقتدر شده است که رژیم صهیونیستی ۲۴ ساعت توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تشریح کرد: داعش نیز که مورد حمایت دشمنان قرار داشت و با نام اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام بود، توسط جبهه مقاومت و با فرماندهی قاسم سلیمانی و با الگوگیری از دفاع مقدس نابود شد؛ این‌ها ثمره شجاعت و فداکاری قاسم سلیمانی است، امروز ندای استکبار ستیزی و خروج استکبار از منطقه ثمره شجاعت و ایثار شهدای مدافع حرم و امنیت است؛ برنامه‌های مختلفی برای این ایام در نظر گرفته شده، بخشی از این برنامه‌ها به دلیل شیوع ویروس در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: راهیان نور امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار خواهد شد، راویان جنگ در سال‌های پیش با حضور در مناطق جنگی، عملیات‌های مختلف را برای جوانان تشریح‌ می‌کردند، در این‌ امر استقبال خوب آموزش و‌ پروش و مدیران مدارس را شاهد بودیم، امیدواریم در این راستا فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین عملکرد استان اصفهان در زمان جنگ را برای جوانان کنونی تشریح کنیم.

سردار فدا پیرامون سالروز حماسه ۹ دی اضافه کرد: روز گذشته مراسمی با حضور دکتر حاج بابایی و همچنین آغاز مسابقه مجازی وصیت‌خوانی حاج قاسم برگزار شد؛ امروز نیز رونمایی از تولیدات فرهنگی، رونمایی از تندیس حاج قاسم در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار خواهد شد، فردا نیز رژه موتورسواران را شاهد خواهد بودیم، روز‌جمعه نیز با همزمان با زمان شهادت مراسم دعای ندبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: روز شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز، مراسمی با رعایت شیوه‌نامه‌ها در گلستان شهدا برگزار خواهد شد، همچنین نذر خون به نیابت از حاج قاسم را نیز در شنبه شاهد خواهیم‌ بود؛ دوشنبه نیز ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان توسط سپاه پاسداران آزاد خواهند شد.

وی تشریح کرد: مراسم بزرگداشتی نیز از طرف ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد؛ سه‌شنبه هفته آینده نیز همزمان با سالگرد تشییع پیکر سردار سلیمانی، مراسمی در حسینه بنی‌فاطمه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود همچنین روز چهارشنبه هفته آینده مصادف با چهلمین روز شهادت، شهید محسن فخری‌زاده مراسمی به همت بسیج دانشجویان و به صورت مجازی برگزار خواهد شد، روز پنجشنبه هفته آینده نیز مراسمی همزمان با سالگرد حمله به پایگاه عین الاسد و مراسم یادبود گرامیداشت جانباختگان هواپیمای اوکراینی و شهید کاظمی برگزار می‌شود، همچنین جمعه هفته آینده نیز به استقبال سخنرانی مقام معظم رهبری خواهیم رفت.

سردار فدا ادامه داد: اقشار مختلف سپاه برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی کرده‌اند، هدف و منظور از این برنامه‌ها پویش و حرکت خودجوش مردمی را در موضوع شهادت سردار قاسم سلیمانی را شاهد باشیم، ایستگاه‌های نما و نوا، تئاترهای خیابانی، راه‌اندازی حسینه سیار، فضاسازی شهری و تبلیغات میدانی، اجرای گذر فرهنگی و مذهبی حاج قاسم تحت عنوان ما ملت شهادتیم از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت سردار سلیمانی خواهد بود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تشریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اجرای طرح خدمت‌رسانی به نیابت از سردار سلیمانی خواهد بود، در مراکز کارگری شیفت ایثار، در ادارات خدمت رایگان و صادقانه و در دیگر اقشار طرح  همیاران پرستاران در مراکز درمانی صورت خواهد پذیرفت، همچنین طرح کمک مؤمنانه و حافظان سلامت نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای طرح حافظان سلامت ۱۱۰۰ قرارگاه فعال شد که در همه مساجد این قرارگاه‌ها فعال است، ۴۳۰۰ تیم دونفره در قالب طرح حافظان سلامت درحال غربالگری و آموزش به مردم در خصوص بیماری کرونا هستند؛ از جمله دیگر اقدامات طرح حافظان سلامت شناسایی خانواده‌های نیازمند بوده است، در این مرحله خانواده‌های‌ جدیدی شناسایی و با حفظ ابرو و شأن به آن‌ها کمک رسانی خواهد شد؛ این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، تا اکنون ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان غربالگری شدند.

وی ادامه داد: اقشار مختلف بسیج برنامه‌هایی با هدف پویش مردمی و حرکت خودجوش مردمی در موضوع بزرگداشت حاج قاسم برگزار می‌کنند که ایستگاه‌های نوا و نما و تئاتر خیابانی، راه‌اندازی حسینیه مجازی، فضاسازی شهری، اجرای گذر فرهنگی مذهبی تحت عنوان ما ملت شهادتیم و اجرای طرح‌های خدمت‌رسانی و ادامه کمک‌های مومنانه و طرح حافظان سلامت به‌نیابت از حاج قاسم با شیفت ایثار در جامعه کارگری و همکاری و همیاری مدافعان سلامت در مراکز درمانی ازجمله اقدامات پویش مردمی است.

سردار فدا خاطرنشان کرد: بسیج دانش‌آموزی طرح قهرمان من را با محوریت آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان، مدیران مدارس و مشارکت شورای هماهنگی به‌منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سبک زندگی حاج قاسم برگزار می‌کند، دل‌گفته روزانه توسط صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و بسیج دانشجویی نیز پویش مثل حاج قاسم را به‌منظور ترویج گفتمان مکتب حاج قاسم راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی و گروه‌های طرح حافظان سلامت محله که در 1100مسجد استان فعالیت می‌کنند، در این دهه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش بسیج ، در پایان این نشست از جلد اول کتاب آورتین به نویسندگی بهزاد دانشگر رونمایی شد. این کتاب در سه بخش به زندگی شهید سردار سلیمانی پرداخته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار