استاندار زنجان:

90 درصد زنجانی ها از ماسک استفاده می کنند

استاندار زنجان گفت:خوشبختانه در استان زنجان حدود 90 درصد از افراد جامعه، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند و نباید آن عده قلیل با سهل انگاری سلامتی دیگران را به خطر بیاندازند.
کد خبر: ۹۳۱۰۹۲۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ فتح اله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان اظهار کرد:خوشبختانه در استان زنجان حدود ۹۰ درصد از افراد جامعه، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و نباید آن عده قلیل با سهل انگاری سلامتی دیگران را به خطر بیاندازند.

وی با اشاره به اینکه جهش ویروس کرونا فوق العاده بالاست و فرد مبتلا به این ویروس بطور حتم کسانی که با وی در تماس بوده اند را نیز مبتلا می‌کند، تصریح کرد:در استان زنجان هر فردی که نمونه تست pcr وی مثبت اعلام شود علاوه بر اینکه خودش قرنطینه می‌شود،۱۰ نفر از نزدیکان و کسانی که با او در تماس بوده اند نیز به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

استاندارد زنجان تاکید کرد:ضروری است معاونان استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران، مناطقی را که در شهرستان‌ها احتمال آلودگی به ویروس در آن وجود دارد، سریع‌تر بررسی و کنترل نمایند و تمام تمرکز آن‌ها نیز به این امر مهم باشد.

مقام عالی دولت در استان در پایان با بیان اینکه در ادارات و اصناف بویژه دفاتر پیشخوان دولت و پلیس +۱۰، هم خدمات دهنده و هم خدمات گیرنده باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود، افزود:مدیران حراست‌ها نیز باید به دقت رصد نمایند کارکنانی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند با هماهنگی مدیر مجموعه از طریق دورکاری امور محوله را انجام دهند.
ارسال نظرات