معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه عنوان کرد

حمایت از اطفال و نوجوانان از برنامه‌های دستگاه قضا

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه حمایت از اطفال و نوجوانان را از برنامه‌های مهم تشکیلات قضایی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۳۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمد مصدق در نشست کارگاهی نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان در تبریز گفت: توسعه و ترویج حمایت از افراد در معرض خطر به‌ویژه اطفال و نوجوانان از برنامه‌های اساسی قوه قضائیه بوده و دستاورد‌های معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان گویای توجه ویژه قوه قضائیه به این موضوع است.

وی افزود:تدوین قوانین و مقررات در زمینه اطفال، تهیه و تدوین کتاب‌های مرتبط، انجام مطالعات و نشست‌های تخصصی در زمینه‌های مرتبط با اطفال و نوجوانان ازجمله اقدامات دستگاه قضا در این زمینه است.

حجت الاسلام مصدق ادامه داد: در راستای اجرای این سیاست همچنین ۳۰ کارگاه تخصصی ویژه اطفال و نوجوانان در ۳۰ استان کشور تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ در رابطه با اطفال و نوجوانان تحول اساسی در امور کیفری به وجود آورده است خاطرنشان کرد: بر اساس همین قانون تمامی مجازات‌های افراد زیر ۱۸ سال با مجازات‌های افراد بالای ۱۸ سال تفاوت دارد که این مسئله نشان‌دهنده رویکرد حمایتی جمهوری اسلامی در مورد افراد در معرض خطر است.

کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با مشارکت صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و موسسه مطالعات حقوق کودکان و نوجوانان ایران از ۱۷ تا ۱۹ دی در تبریز برگزار می‌شود.

ارائه اطلاعات لازم در زمینه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان در خصوص آموزه‌های اسلامی و قواعد فقهی، اسناد و استاندارد‌های بین‌المللی، دستاورد‌های روانشناسی و جرم‌شناسی، تحولات قوانین و مقررات، معیارها، رویه‌ها و تفاسیر کودک محور و عادلانه از قوانین و مقررات، آشنایی با چگونگی همکاری بین بخشی در این زمینه، توجه ویژه به کودکان و نوجوانان در معرض خطر، تقویت ظرفیت‌ها و استفاده از اعتبارات و خدمت‌های بین‌المللی برای افزایش آگاهی و توانمندی کارگزاران حقوق کودک از اهداف برپایی این کارگاه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار