امام جمعه موقت ایلام:

ایران به حکومت دموکرات‌ها دلخوش نیست

امام جمعه موقت ایلام گفت: جمهوری اسلامی ایران به تشکیل حکومت دموکرات ها در آمریکا دلخوش نبوده چراکه آمریکا دشمن این کشور و نظام است.
کد خبر: ۹۳۱۱۲۷۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام شمس الله سراج در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام افزود: دموکراسی در غرب یک حرف باطل است و دموکرات ترین حکومت در جهان حکومت اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: اگرچه در برخی کشورها حکومت دموکرات وجود دارد ولی به معنای واقعی نبوده و تنها سیاه‌نمایی بیش نیست.

وی با اشاره به این که ترامپ سرانجام اعلام کرد که بایدن‌پیروز است و شکست را پذیرفت، افزود: چهار سال تمام است این نامرد بیش از کوپنش از قبای نامیمون ریاست جمهوری آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران استفاده کرده است.

وی گفت: پیروزی بایدن هیچ نفعی برای ایران نداشته چرا که بایدن و ترامپ هر دو متعلق به کشور دشمن ایران هستند.

وی همچنین با اشاره به وقایع اخیر در آمریکا و اشغال ساختمان کنگره این کشور گفت: زمانی در ایران اتفاق کوچکی رخ می‌دهد همه کشورهای بیگانه و رسانه هایشان غمخوار ملت این کشور می‌شوند ولی در واکنش به این اتفاق در آمریکا هیچ خبرگزاری واکنشی نشان نداد.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام همچنین به تاکید برخی از مسئولان به پیوستن ایران به اف ای تی اف اشاره کرد و گفت: برخی از مسئولان و مدیران همه مسائل را می خواهند به این مسئله گره بزنند در حالی که این مسئله در زمان صلح هم کارآیی نداشته چه رسد به زمان کنونی که ایران با تحریم‌های شدید مواجه است.

وی گفت :به عنوان نمونه ایران ان‌پی‌تی را پذیرفته ولی رژیم صهیونیست اسرائیل آن را نپذیرفته و با اتکا به همین‌مساله صدها کلاهک اتمی و هسته ای تولید می کند ولی ایران چون این مساله را پذیرفته صلح آمیز باید فعالیت کند.

حجت الاسلام سراج با ذکر اینکه باید بدبینانه به این مسئله نگاه کرد گفت: چنانچه همه دنیای این قانون را پذیرفت آنگاه می توان تصمیم گرفت که وارد این مسئله شد یا نه و نباید برای ورود به آن عجله کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوع شدن ورود واکسن خارجی به کشور اشاره کرد و گفت: اگر واکسن آنها کارساز بود آمار کرونا در کشورهای آمریکا و انگلیس به این اندازه بالا نبود.

وی گفت: معادل این واکسن در کشورهای شرقی هم تولید شده که امیدواریم واکسن ایرانی زودتر به مرحله تایید رسیده و نباید به واکسن‌های خارجی اعتماد کرد چرا که آمریکا و انگلیس دشمن ایران هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۱۹ دیماه سالروز قیام خونین مردم قم گفت: این قیام اولین ضربه به پیکر استکبار جهانی و شروع قیام انقلاب اسلامی ایران بود که برابر ابرقدرت های دنیا تا امروز ایستاده و علت دوام آن مردم و انگیزه های مردمی است.

وی اظهار کرد : امروز بر حاکمان نظام واجب است که این انگیزه‌ها را نگه داشته چرا که برخی مواقع این انگیزه‌ها دچار افول می شوند و باید به آنها بها داده شود چراکه مردم همان مردم سال ۴۲ و زمان جنگ تحمیلی هستند.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام همچنین با اشاره به ۱۹ دی ماه سالروز عملیات فتح میمک گفت: این مناسبت نیز از دستاوردهای بزرگ نیروهای مسلح و ایل بزرگ خزل استان ایلام است که با رشادت های خود ارتفاعات میمک را آزاد و از کیان کشورشان دفاع کردند.

وی همچنین با اشاره به گرانی داروی رمدسیویر برای درمان بیماران کرونا و مشکلات اقتصادی مردم خواستار همکاری مسوولان مربوطه برای حمایت از طریق بیمه، بیمارستانها و داروخانه ها شد.

ارسال نظرات