پزشک ایرانی مقیم روسیه و عضو پزشکان صلیب سرخ جهانی گفت:
دکتر تقوی تکیه گفت:ایران ثابت کرده است که در حوزه پزشکی نیز همچون سایر حوزه‌ها قادر به تکیه بر توان و دانش متخصصان و دانشمندان بومی است و در زمینه واکسن کرونا توانایی دستیابی به این واکسن را دارد.
کد خبر: ۹۳۱۲۱۶۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه دکترسید مهدی تقوی‌تکیه با اشاره به هجمه رسانه‌های غربی در تحریف بیانات اخیر رهبری درباره ممنوعیت ورود واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی گفت: ایران ثابت کرده است که در حوزه پزشکی نیز همچون سایر حوزه‌ها قادر به تکیه بر توان و دانش متخصصان و دانشمندان بومی است و در زمینه واکسن کرونا توانایی دستیابی به این واکسن را دارد.

وی گفت:امروز ایران چندین مرحله از تست واکسن کرونا را به خوبی پشت سرگذاشته و علاوه بر آن در کنترل و مهار بیماری کرونا نیز بسیار موفق‌تر از غربی‌ها عمل کرده است که این نشان دهنده توانایی و توانمندی ایران در عرصه‌های مختلف است.
دکتر تقوی تکیه با بیان اینکه رسانه‌های معاند با تحریف بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد ممنوعیت ورود واکسن کرونا از کشورهای آمریکا و انگلیس به دنبال توطئه‌ای جدید هستند، گفت: هجمه بسیاری از سوی رسانه‌های معاند در تحریف سخنان رهبر انقلاب صورت گرفت که این هجمه نشان می‌دهد دشمنان همواره به دنبال طراحی توطئه‌ای جدید علیه ایران اسلامی هستند.

تقوی‌تکیه اشاره کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ‌هیچ اطمینانی نیست، البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که این واکسن‌ها هنوز مورد تایید بهداشت جهانی قرار نگرفته است و به طور مثال روسیه اولین کشوری بود که این واکسن را ساخت، ولی تا امروز آن را تایید نکرد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه اگر غربی‌ها نگران ملت ایران بودند هیچگاه ایران را تحریم دارویی نمی‌کردند،گفت: ایران باید متکی به خودش باشد و بداند هیچ کشوری دلش به حال ایران نمی‌سوزد.

پزشک ایرانی مقیم روسیه که عضو پزشکان صلیب سرخ جهانی است افزود: سازمان جهانی بهداشت به خوبی می‌داند که این واکسن‌ها حداقل بعد از تست به دو سال زمان نیاز دارد تا به تایید نهایی برسد، حال سوال این است که کدام کشورها جرات می‌کنند با این واکسن‌ها سلامت ملتشان را با خطر مواجه کنند.

تقوی‌تکیه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با علم و تدبیری که دارند به درستی واردات این واکسن‌ها را ممنوع کردند، ادامه داد: ایران از نظر پزشکی در سطح بالایی قرار دارد و به یاری خدا و کمک مردم همیشه در صحنه، واکسن را تولید و این پاندمی کرونا را نابود خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در شرایطی که غربی‌ها از جمله آمریکا و اسرائیل ماهیت پلید خود را بارها و بارها در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشتند و با ترور دانشمندان و نخبگان همچون شهید فخری‌زاده‌ها بر سر راه پیشرفت ایران سنگ‌اندازی می‌کنند، کدام عقل سلیمی است که به واردات واکسن‌های تولیدی آنها اعتماد کند، در حالی که اگر این واکسن‌ها موثر بود ابتدا ملت خودشان را با آن درمان می‌کردند و اجازه نمی‌دادند حجم بالایی از افراد به این بیماری مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند.

دکترتقوی افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیش از اندازه خودشان را با ارزش‌تر از دیگران فرض می‌کنندلازم به ذکر است که این پزشک متعهد 20سال در کشور روسیه زندگی میکندودر زمینه های رادیولوژی،سونوگرافی، ارولوژی را از دانشگاه سن پترزبوگ تخصص گرفته و با شناخت کافی از جامعه ایران و جهان به بیان این مطالب پرداختند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات