مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: ۱۰ اثر منقول جدید این استان به ثبت ملی رسیدند.
کد خبر: ۹۳۱۲۲۷۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، از مجموع ۱۲ اثر پیشنهادی تعداد ۱۰ اثر منقول لرستان واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شد و به تأیید اعضای این شورا رسیدند.

وی، عنوان کرد: از هم اکنون با احتساب این ۱۰ اثر، تعداد آثار منقول ثبت شده لرستان در فهرست میراث ملی به ۲۳ اثر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، افزود: آثار ثبت شده مربوط به دوره‌های عصر آهن به دست آمده از کاوش‌های باستان‌شناختی محوطه‌های سنگتراشان خرم‌آباد و گورستان باباجیلان شهرستان دلفان و همچنین تعدادی از آثار موجود در انبار اداره اوقاف و گنجینه اشیا تاریخی لرستان مربوط به قرون میانی اسلامی هستند.

قاسمی، بیان داشت: این ۱۰ آثار شامل پلاک مفرغی با نقش انسان شاخ‌دار، دو پلاک مفرغی با نقش انسان نیایشگر و سر تبر مفرغی مینیاتوری از محوطه سنگتراشان، انگشتر مفرغی با نقش فروهر از گورستان باباجیلان دلفان، میل سنگی کتیبه‌دار دروازه چوگان الیگودرز، دو دروازه‌ی چوبی کتیبه‌دار از مقبره زیدبن‌علی خرم‌آباد، ضریح چوبی کتیبه‌دار از مقبره امامزاده قاسم ازنا و سنگ قبر مکشوفه از مقبره بابابزرگ دلفان هستند.

ارسال نظرات