وزیر اسبق کشاورزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
صادق خلیلیان گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب خسارت به تولید داخلی است قاچاق کالا‌های اساسی به خارج از کشور از جمله تاثیرات این ارز بوده است و قیمت کالا‌های اساسی ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۱۲۳۱۷
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ارز 4200 تومانی نتوانسته تثبیت نرخ ارز و ثبات در اقتصاد داشته باشد این در حالی است که موجب هدررفت ده ها میلیارد دلار ارز نایاب و افزایش بی رویه واردات را داشته است.

وی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی موجب خسارت به تولید داخلی است افزود: قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور از جمله تاثیرات این ارز بوده است و تورم قیمت را به بار داشته است و قیمت کالاهای اساسی 300 تا 500 درصد افزایش یافته است.

خلیلیان گفت: ارز 4200 تومانی به معیشت مردم خسارت زد نه تنها درآمد ناشی از تفاوت نرخ ارز عاید مردم نشد چراکه برخی دلالان و رانتخواران از این طریق از تفاوت نرخ ارز بهره بردند .

وزیر اسبق کشاورزی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت های تولید داخلی کشور در جهت مقاوم سازی اقتصادی کشور پیش برویم و این اقدام در جهت خنثی سازی تحریم ها موثر است تا شرایط از این بدتر نشود.

ارسال نظرات