خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

در چارچوب طرح آب منطقه ای، رودخانه ها ساماندهی می‌شود

ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه قزوین گفت: در شهر قزوین رودخانه باراجین و بازار قرار داردکه باید، با مدیریت درست و طرح های کارشناسی در چارچوب طرح آب منطقه ای، رودخانه ها را ساماندهی کنیم.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۶۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به وضعیت رودخانه های قزوین بیان کرد: در شهر قزوین رودخانه باراجین و بازار قرار دارد که مورد توجه شرکت آب منطقه ای بوده تا بتوانیم با مدیریت درست و طرح های کارشناسی علاوه بر استفاده درست از این منابع خدادادی در مواقع سیل و بارندگی خسارتی متوجه باغات و شهر نشود.

وی تصریح کرد: رودخانه باراجین را با عرض ۵۰ متر ساماندهی کردیم و برخلاف برخی اظهار نظرها، ارنجک یک رودخانه نیست بلکه نهر منشعب شده از رودخانه باراجین می باشد که برای حق آبه باغات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملکی عنوان کرد: در این خصوص طرحی را فراهم شد و شهرداری را مکلف کردیم که در قالب طرح و نقشه مصوب شرکت آب منطقه با هماهنگی شهرداری اجرا شود. لذا با توجه به اینکه ارنجک رودخانه نیست بلکه یک دهانه دارد که نهر منشعب شده را از رودخانه بارجین جدا می کند، این دهانه ۲ تا ۳ متر بیشتر عرض ندارد و طبق نقشه ساماندهی شده است.

ملکی با اشاره به برخی اظهار نظرها و رودخانه نامیدن ارنجک گفت: ما در قزوین دو رودخانه داریم که از شهر می گذرد، اگر عرض پنجاه متر رودخانه رعایت شود حق آبه باغات توسط سردهنه ها از طریق نهرها از جمله نهر ارنجک جدا می شود، عملکرد ها در خصوص بستر سازی رودخانه ها اصلا کارشناسی نبوده، با اجرای دیوارکشی به صورت عمودی و کف سازی ها، بوی تعفن و نیاز به لایروبی هر ساله پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین افزود: خارج از چارچوب نقشه های کارشناسی و مصوب به هیچ نهادی اجازه تعرض به حریم رودخانه ها را نمی دهیم، متولی رودخانه ها ما هستیم و هرگونه تصمیم در چارچوب قانون باید از کانال شرکت آب منطقه ای بگذرد، طرحی که برای رودخانه ها پیاده سازی کردیم به دنبال تبدیل این رودخانه به عنوان یک پایگاه توریستی و دیدنی هستیم، مردم درب خانه هایشان رو به رودخانه باشد و در بسیاری از مسیر می بینیم که درب خانه ها پشت به رودخانه است.

ملکی در پایان بیان کرد: وقتی متولی هستیم بنا بر وظیفه بیشترین احساس تکلیف را برای حفظ و حراست از این منابع خدادادی بر عهده داریم. رودخانه ها باید به عنوان یک مسیر گردشگری زیبا تبدیل شوند و در این خصوص شهرداری هم طبق مصوبات و نقشه های هماهنگ شده با آب منطقه ای عمل می کند.

۱۰۰۲/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار