سردار شهید مجید رمضان؛ یوسف شهدا

‍ ‍ ۲۳دیماه سالگرد شهادت سردار شهید حاج مجید رمضان رئیس ستاد لشکر۲۷ محمدرسول الله(ص) است.
کد خبر: ۹۳۱۲۵۲۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «مجید رمضان» سال ۱۳۳۵ خورشیدی در «شهر ری» متولد شد. وی بعدها برای معرفی خود این گونه سخن گفت:

«سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه درآمدم و شروع کارم با مربی گری بود که به عنوان مربی آموزش نظامی بسیج مدتی مشغول بودم. پس از آن با شهید «ورامینی» به جبهه های آبادان رفتیم و مدت یک ماه در ایستگاه ۷ فیاضی آبادان جنگیدیم. بعدها که مقدمات «عملیات فتح المبین» آماده شد، دوباره با برادر «ورامینی» راهی جنوب شدیم و در این عملیات من مسئول یکی از گروهان های گردان «حبیب بن مظاهر» شدم.
در «عملیات زین العابدین» به عنوان یک نیروی آزاد شرکت کردم. پس از عملیات همراه برادرم «ورامینی» و شهید «حاج همت» در پادگان الله اکبر «سپاه ۱۱ قدر» را تشکیل دادیم. از اسلام آباد به دهلران رفتیم و قرارگاه «سپاه قدر» را در «چنانه» راه انداختیم و من به عنوان جانشین ستاد «سپاه ۱۱ قدر» مشغول شدم و برادر «ورامینی» مسئول ستاد شد. در «عملیات والفجر ۱» به عنوان معاون «گردان انصار الرسول» از لشگر ۲۷ وارد عمل شدم. در همان عملیات از ناحیة کتف، دست و پا مجروح شدم. مدت دو ماه و نیم بستری بودم و پس از شهادت شهید ورامینی در «والفجر ۴» به سمت مسئولیت ستاد «لشگر ۲۷محمد رسول الله (صلوات الله علیه و آله)» انتخاب گردیدم»

شهید «مجید رمضان» تا زمستان سال ۱۳۶۵ خورشیدی، در مسئولیت ریاست ستاد «لشگر ۲۷محمد رسول الله (صلوات الله علیه و آله) باقی ماند و در«عملیات کربلای ۵» به عنوان «فرماندة محور» وارد عمل شد و در همین عملیات پای بر بساط «عند ربهم یرزقون» نهاد.
به مناسبت سی و چهارمین سالروز شهادت سردار حاج‌مجید رمضان، فرهنگ‌سرای ارسباران ویدیوی زیر را تولید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار